Direktlänk till inlägg 12 oktober 2018

Hösten när den är som bäst.

Av Kicki Fredlund - 12 oktober 2018 17:09

Den brittsommar som vi har nu visar hösten när den är som allra bäst.


 

Sen vi varit i Borlänge igår så tog jag kort vid sjön hemma. Det är gudomligt vackert nu med höstens färger.

 

Vi hade ju varit i Borlänge, för Berras akupunktur. Jag väntade under tiden på Biblioteket.

 

Jag t.o.m lånade en bok. Annars är det bara strömmande ljudböcker som jag lånar.


 

 

Vår frissa i Borlänge, hon klippte oss båda på nolltid. Vi hade fått tid kl 15, men blev klippta lite tidigare.

 

Vi stannade till vid skogen närmast hemma och gick med hundarna.


Jag stannade också till på vägen hem och tog ett kort genom vindrutan.


   

Maya hittade samma gamla ben som hon hittat en gång tidigare.


Idag trotsade vi älgjakten och åkte till skogen mitt på dan. Jag hade varit i trädgården innan och röjt lite en timme, det är den tid jag klarar. Då var Berra dålig och låg på f.m Men han piggnade till och följde med till skogen.


 

Efter en timme i skogen med hundar och svampkorgar så var vi klara att åka hem. Inga jägare såg vi heller.

 

Nu har vi ätit och det är dags att ta reda på svampen.

 
 
Ingrid

Ingrid

12 oktober 2018 20:08

Ni är verkligen flitiga med svampplockningen!
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

13 oktober 2018 09:07

Ja, vi tycker verkligen om att plocka svamp, både Berra och jag. För att inte tala om hur glada hundarna är i skogen.
Hoppas du slipper regnet på Mallorca
Kram

 
Pia

Pia

12 oktober 2018 22:58

Här var det drev och ståndskall så pass nära att vi valde att undvika skogen =)

http://pimli.se/blogg

Kicki Fredlund

13 oktober 2018 09:04

Ja, då ska man nog hålla sig borta.
Vi hade turen att inte en enda bil fanns utefter skogsvägarna, då borde det inte heller finnas nån jägare där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards