Alla inlägg under juni 2019

Av Kicki Fredlund - 30 juni 2019 16:52

Nu har dom flyttat alla valparna, utom Onyx, som blir kvar hemma här.


Igår hämtades Onion, vårt smeknamn var Löken, men han kommer att kallas för Gösta.


Idag när jag kom hem från spårandet på e.m så hämtades även Opal.


 

Till Peter och Ann-Charlotte i Spånga flyttar Onion.

 

 

Och Nina och Gunnar blev ägare till Opal, som ska kallas Morris. Han flyttar till Täby, men nu var dom på väg till Tällberg där sommaren ska tillbringas.

 


Nu ska jag gå och fixa mat, för om en liten stund kommer Emelie och Henric.


Av Kicki Fredlund - 29 juni 2019 10:17

I morse vaknade jag kl 5 och kände mig utvilad, hade inte speciellt ont i ryggen, så jag satte igång att baka halv 6. Plötsligt händer det att aktiviteten i mig vaknar till.


Valparna fortsatte att sova trots alla maskiner som väsnades alldeles intill deras hage.


När jag mitt i bullbaket plötsligt hörde att det var våra slutsiffror (27) på Ring så spelar vi, så passade jag på att ringa.


Förvånad blev jag när jag dessutom kom fram till programmet. Plötsligt händer det! Dessutom vann jag 4 presentkort á 250 kr!


 

Jag började med hallonkakan, sen blev det vaniljhorn och kolakakor, så avslutade jag med bullbaket


Nu kan jag bjuda på fika när minsta gossen Onion blir hämtad idag. Jag kan lugnt påstå att det gått åt ganska mycket fikabröd under valpperioden.


Men det har enbart varit trevligt med alla som varit här.


I morgon kommer barnbarnet Emelie och hennes Henric, men bara för att åka vidare på fjällsemester på måndag morgon. Dom får bara träffa Onyx, eftersom sista hanvalpen ska levereras i morgon.


Av Kicki Fredlund - 28 juni 2019 19:47

När vi varit i Hedemora så klippte jag klart gräset, det var ju snabbt gjort.


 

Nu får det dröja en vecka innan jag klipper igen.

 

 

Potatisblasten är ovanligt hög.

 

Pionen blommar sent, men gör det nu.

 

   

Bakom altanen blommar klätterhortensian, men det är just ingen som ser den där.

 

 

Valprumpor.

 

 

Trötta valpar.

 

 

Gabriella åker hem med sin nya familjemedlem On Gard, som nu kommer att kallas för Falcon.

 


Av Kicki Fredlund - 28 juni 2019 12:03

Oturligt nog tog bensinen slut när jag var ute på f.m och klippte gräset.


Eftersom jag var både svettig och hade ont i ryggen, så brydde jag mig inte om att tanka gräsklipparen.


   

Jag får helt enkelt klippa klart senare.

 

Det var inte så varmt i morse, bara runt 12 grader, så valparna fick vänta lite med att komma ut på altanen.


 

Vi är inte så noga när vi sitter ute och f.m-fikar, kaffekopp och skurhink för valpkiss samsas på bordet.

 

   

Maya är fortfarande lite misstänksam mot valparna, men dom får då lära sig att visa underkastelse, när hon fräser åt dom.

 

 

Hon demonstrerar sin dominas med att tugga på ben framför valparna.

 

Nu ska vi åka in en snabbis till Hedemora och handla.

 

I e.m kommer Gabbi och hämtar Falcon (On Gard). Efter att ha jobbat tre nätter så är hon nu ledig ett tag.


Av Kicki Fredlund - 27 juni 2019 20:15

Inte fullt så trött idag. Sov dessutom ganska bra i natt.


Jag tvättade klart de krukor som var kvar, sen fick jag allt som var kvar efter planteringarna in i förrådet.


Hämtade 8 kannor vatten i dammen, 6 stycken gick åt på en gång. Det är ganska mycket som ska vattnas.


 

Nu blommar mina pioner, några hamnade i en vas på altanen.


 

Jag hade nyfikna valpar med mig när jag tvättade krukor.

 

 

Onyx 9 veckor.

 

Nu är det tider att alltid ha blommor inne i vaser.

 

 

Jag vet inte varför jag fick så mörk bakgrund, men det blev ju fint.


Av Kicki Fredlund - 26 juni 2019 18:50

Idag har jag varit så trött att knäna och händerna darrat. Det har känts som om jag har kommit på benen efter att ha legat i feber i flera dar. Ganska obehagligt faktiskt.


Men nåt måste man ju ändå göra, så när valparna åkt ut på altanen, hundarna fått morgonmat, valphagen var "sanerad" och fällarna i tvättmaskin, så gick jag ut och tvättade några fönster till.


 

Jag tvättade framsidans tre fönster utvändigt. Vädret var lämpligt då det var ganska mulet på f.m


På eftermiddagen dök våra tidigare grannar, som numer bor utanför Ludvika, upp.

Dom hade varit så bussiga att ta med en golvlampa, som jag köpt på auktion, men inte kunnat få hem i vår bil.


 

Valparna var oerhört intresserade av Peters skosnören.

 


 

Jag vet inte hur många gånger han knöt om dom, men valparna drog upp dom igen lika kvickt.


På eftermiddagen blev det lite varmare och även en del sol. Jag satt ute hos valparna på altanen och tvättade blomkrukor, som jag haft småplantorna i. Det är minst 100 st.


Lyssnade samtidigt klart på Alex Schulmans bok Bränn alla mina brev. Sen lyssnade jag på Stina Wolters sommarprat via play. Ett fantastiskt bra program.


Av Kicki Fredlund - 25 juni 2019 13:38

Även om jag inte alls hinner med att sköta min trädgård och blommorna, så blommar det i allafall.


Så på långt håll och svaga ögon så ser det ändå hyfsat ut.


       


På eftermiddagen igår, så var vi till Hedemora och handlade, innan fick hundarna sin promenad i Tjärnan.


 

I skogen hade det gallrats bland se mindre träden.   

 

Bilderna är tagna med mobilen, dom har verkligen mer att önska i kvalitet.


Gabriella kom på e.m och fick gulla lite med sin valp, som ska kallas för Falcon.


 

Det är mycket papper som ska fyllas i när man köpt en valp.

 

Idag är det ett betydligt svalare väder än vad vi hade igår, men valparna får ändå vara kvar ute på altanen där dom trivs alldeles utmärkt.


Nu är det också klart att vi åker till Gotland på utställningen sista augusti.


Jag har bokat färjan och trevligt nog så följer även Gabbi med.

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2019 12:13

Igår satte jag äntligen blommor i amplarna.

 

Att det blev olika storlekar..

 

 

och även olika färg, men det var de enda krukorna jag hade, så det fick gå ändå.

 

Jag ringde till Ylwa när gänget var i spårskogen, frågade om hon kunde lägga ett spår till Maya.


Dom var ju där från kl 10, endast tre st, men jag kom först klockan 12 (Berra fick ge valparna mat).


 

Jag följde med och tittade på Puma när hon gick sitt spår, Ylwa håller på att sätta på henne spårselen här.

 

Mayas spår gick genom ganska mycket ormbunkar. Hon jobbade på i värmen, missade visserligen två pyttesmå pinnar av 8, men fixade annars spåret bra.

 

   

Triss var ju också med till skogen, så jag en promenad efter spåret. Trots värmen så höll dom igång.

 

 

Idag har jag börjat tvätta fönster, dom är så otroligt skitiga. Det blev bara sovrumsfönstret och ett i vardagsrummet. Jag får ta det pö om pö.

 

 

Valparna sov gott ute på altanen.

 

 

Men Onion vaknade till när kameran klickade , trots att jag stod inne och fotade genom öppet fönster.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards