Alla inlägg under februari 2015

Av Kicki Fredlund - 28 februari 2015 18:55

 

Det kan vara nästan hur smått som helst, men finns det nån lukt på det så känner en hundnos det. Här låg det en liten bit fena (max 2 cm stor), från abborrarna som låg i skogen för ett tag sen, jämför med barret, så förstår man hur smått det var. Men Jolly markerade utan vidare att det låg på marken.

Av Kicki Fredlund - 28 februari 2015 11:03

Igår em gick jag en betydligt längre promenad än vad jag brukar i skogen med hundarna.


Berra som låg mest hela dan, gick ändå upp och åkte med till skogen, men han gick bara en kort vända med Skorpan och satt sen i bilen till jag kom tillbaka från min vända.


 

En ny pinne hittades att bära..


 

men den här gången lessnade Jolly på att bära och det var Triss och Maya som i stället bar på en mindre pinne.


 

Jag gick en ny längre runda, dessvärre var en del av sträckan rena rama glansisen.


 

Här passar dom på att släcka törsten, längre fram badade Triss i en vattenpöl, men jag hann inte med med mobilen.

Av Kicki Fredlund - 27 februari 2015 13:15

Klockan 4 i morse, när jag inte kunde sova, så tänkte jag spela lite WF, men kom inte ut på nätet, så jag fick tända lyset och ligga och läsa i stället.


Jag brukar använda mobilen för att inte behöva tända lyset och störa Berra, men nu fick jag tända ändå  och läsa ett tag, för att sen kunna somna om.


Efter frukost var det dags att börja ringa till Telenor för att få reda på om det var nåt känt fel på masten t.ex Men där fanns tydligen inga kända fel. Jag fick telefonen uppdaterad, men var fortfarande utan nät, så jag fick ringa igen. Efter mer än en timme i telefon (antingen i kö, eller pratandes med olika folk), så fungerade plötsligt uppkopplingen igen. Mystiskt   


Berra har jättevärk i kroppen för tillfället och ligger mest, men han gick ändå med ut med Skorpan när vi åkte till skogen.


Jag ringde VC för hans räkning, måste få remiss till reumatologen. Han fick en tid redan på måndag, sen får man se hur det går med remissen.


 

Tulpanerna som jag köpte igår är väldigt små blommor på, det syntes inte när dom var inplastade.

Men det är iaf tulpaner och jag vill gärna ha en ny bukett stående varje vecka.



Av Kicki Fredlund - 27 februari 2015 09:35

Igår kom sotaren för att sota kaminen. Den har inte sotats på två år, så det var dags nu. Det har varit lite dåligt drag i den i vinter, speciellt när man eldat med barrved.


 

Tidagare har den sotats varje år, men det skulle räcka med vartannat, när man inte eldar dagligen.


Sotarn var en trevlig kille (vilket dom oftast är, utom en som vi hade i Arkhyttan för många herrans år sen, han var känd för sin otrevlighet mot kunderna).


Sotaren hade turen att bli klar lagom till förmiddagsfikat, så han stannade en stund extra, till hundarnas stora förtjusning. Dom avlöste varandra med att hälsa och bli kliade på.


På e.m åkte vi som vanligt iväg med hundarna för att promenera i skogen, det är så otroligt trist att gå utefter vägarna och jag får dessutom väldigt ont i benen av att gå på asfalt.


Det blir mycket bilåka, men det får det vara värt för att hundarna ska kunna springa fritt. Vi har 7 km till skogen där vi går.


Hem åkte vi över Säter, det blev bl.a besök på systemet för vinköp.


Idag har Berra en dålig dag igen, så jag får nog åka ensam med hundarna, som det verkar.




Av Kicki Fredlund - 27 februari 2015 07:00

 

Sotaren har nyligen varit här. Han får inte vara rädd för att vara på höjden.

Av Kicki Fredlund - 26 februari 2015 12:34

 

Det blev en skön skogspromenad med hundarna igår. Skoterspåret höll förvånansvärt bra.


 

Första pinnen var inte mycket till pinne, det var ju bara en kvist...


 

Jolly måste alltså in en bit i skogen för att hitta en som är bättre.


Här skulle jag egentligen visa en video som jag tog när Jolly kvistar den lilla tallen som hon hittade, men det går tyvärr inte att ladda ner den   

Men på Facebook gick det att lägga ut filmen, så man kan se hennes arbete med kvistandet där.


 

Här är den kvistad och klar att bära iväg.


 

Längre in i skogen var det rena vårkänslan, när solen sken och man såg hur snön smält undan.


 

Nu knallar vi hemåt igen. 


Av Kicki Fredlund - 26 februari 2015 09:07

 

Hundarna är ofta återkommande i mina tematolkningar.

Av Kicki Fredlund - 25 februari 2015 07:49

Igår var vi till Gunillakliniken i Djurås med Maya.


 

Sitter med husse i väntrummet.


Hon fick sin 1-årsvaccination och undersöktes för hjärta och patella. Båda testerna var med beröm godkänt (veterinärens ord).

Även Mayas syster Bodil (Travarens My Joy), hade samma dag fått UA på hjärta och patella   


Mayas baktass blev också undesökt, vi ska fortsätta att tvätta med bakteriedödande shampo och ha krage på, som hindrar henne att slicka upp såret.


På väg till Djurås, stannade vi i Borlänge och åt och Berra fick en klipptid per omgående, jag gick på apoteket under tiden, men han var ju klar långt före mig, eftersom han blev klippt på 10 minuter!


Vi hade också tagit en skogspromenad med hundarna på väg in till Borlänge, det var blött och slaskigt för blötsnön föll i omgångar mest hela dan.


 

Tassarna är shamponerade och Maya får vistas i badkaret i 15 minuter (hur kul är det?)


Men att ha tratten på är inga problem alls längre, hon sticker nästan in huvudet själv

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards