Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av Kicki Fredlund - 6 oktober 2018 18:33

Ca 10 plusgrader på dan och sol.


Berra var "på banan" igen idag efter dryga 30 timmars sömn.


Vi åkte till skogen med hundar och svampkorg efter f.m.- fikat.


Men just som vi skulle åka till skogen så kom en tjej och ringde på dörren, hennes katt hade varit borta sen i tisdags och det visade sig att han var instängd i vårt förråd/friggebod där Berra i onsdags hade varit ner med grillen. Stackars kissen, han blev såå glad och pratsam när han blev utsläppt och fick följa sin matte hem.


En väldigt backig skog att gå i, det går bra uppför, men är ett helsicke att gå nedför p.g.a mitt onda knä.


 

 

Jag fortsätter med att försöka få Maya att markera trattisarna i.s.f att äta svampen. Det går så där.

 

 

Men med Triss är det helt kört, hon betar svamp som vanligt.

 

 

När Maya hittade ett ben, så fick jag i.a.f ha svampen ifred.

 

 

På skogsvägen var det många mötande bilar, det var väl p.g.a den stundande älgjakten.

 

 

Jag hade ett styvt jobb att ta reda på mina 10 liter trattisar, sällan har jag haft så dåligt rensad svamp med mig hem, men jag hade så himla ont i knät så jag plockade slarvigt på slutet för att kunna åka hem.

 

 

När de svampar jag plockat var klara, så fick Berra ta reda på dom han plockat, han hade sett på V75 medan jag rensade mina.

 

I morgon ska jag koka syltade trattisar på 5 liter. Jag har bara ett par små burkar kvar från förra året,

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards