Alla inlägg under oktober 2015

Av Kicki Fredlund - 30 oktober 2015 18:06

Vi hade planerat att att ta en vända till skogen med svampkorg idag.


Det har ju inte varit nattfrost på några nätter, så svampen borde inte vara frusen.


   

Berra, som mådde skapligt var också med.


 

Det var riktigt svårt att se svampen, som dessutom var ganska torr och färglös...


 

Dessutom var Jolly mer intresserad av att äta gräs än att hjälpa mig att hitta trattisarna.


 

Maya och Triss har annat att kolla på också, men jag vet inte vad.


 

Det blev nästan två korgar svamp, som jag ska rensa och göra syltade trattisar av. Har bara en burk kvar från förra året.


Gjorde kålpudding till middag. Kokade risgrynen redan på fm, att blanda med köttfärsen, så tog det inte så lång tid sen när vi kom från skogen att få in rätten i ugnen.

Av Kicki Fredlund - 30 oktober 2015 08:58

 

Jag tappade fatet till min favoritkopp i golvet för några dagar sedan. Det blev dessvärre bara skärvor kvar.

Av Kicki Fredlund - 29 oktober 2015 16:01

Med ett riktigt grått och trist väder så passade det ju bra att ta ett krafttag med traderaauktionerna


Jag har sålt för hyfsade belopp senaste dagarna och köparna betalar supesnabbt sen jag skaffat Swish.


Idag har jag hållit på hela f.m med att ta nya bilder, sätta ut nya auktioner. Nu är det ju läge för julsaker, tomtar dukar och annat.


Jag har ju fått många julsaker av L, som hom inte skulle ha kvar själv.


 

Bl.a den här fina vepan, som är hela 1.20 cm lång med mycket text och många motiv.


 

Jag vet att man inte får mycket betalt för en sån här tavla. Mycket mindre än vad materialet att göra den kostar.


Även en tomte med päls av renskinn.


Berra mådde skit med yrsel och huvudvärk, förutom den vanliga värken, så han sov bort halva dagen. Men jag fick med honom ut med hundarna på e.m. 

Berra har tid hos sjukgymnasten igen, så han ska dit på måndag. Det var ett tag sen senast.


Vi åkte till Säter, där jag lämnade in paket, tankade bilen och fyllde lite luft i däcket som har en pysläcka.


Vi åt dagens i Säter, det var i sista minuten för klockan var 13.50 Det blev kalops, det gör man ju inte själv så ofta. (i.a.f. inte jag)

Jag skulle gjort kålpudding hemma annars, men nu får det bli i morgon. 


Av Kicki Fredlund - 29 oktober 2015 15:46

 

Man ska nog passa sig för att försöka ta sig upp till den här toppen.

Av Kicki Fredlund - 28 oktober 2015 18:53

Igår var vi och hämtade barnbarnet Nicklas vid tåget i Hedemora. Han kom på snabbvisit, så idag skjutsade vi till tåget igen och han åkte tillbaka hem till Stockholm.


Det är så trevligt att han ville komma bara för att fräffa farmor och farfar (förmodligen drog hundarna också).


 

Efter att vi hämtat vid tåget åkte direkt till skogen och gick promenad med hundarna.


 

Plastdunken som Triss hittade för tre år sen har hon burit på i skogen varje gång hon hittat den, men igår hittade hon den för första gången i år faktiskt, men nu fick hon konkurrens av Maya som också ville ha den.


 

När vi kom hem lagade jag en thai-inspirerad kycklinggryta som blev gårdagens middag.


 

Vid köksbordet blev Nicklas så klart uppvaktad av Maya.


Eftersom Nicklas gått ut på FB med att han ska bli pappa, så är det nog OK att jag talar om att vi ska få vårt andra barnbarnsbarn i maj. Det första kommer i januari när Tobias och Erika ska få tillökning.

Av Kicki Fredlund - 27 oktober 2015 17:15

Igår fick vi trevligt besök av valpköpare.


 

Det var familjen Reichard från Stockholm som kom med Nappe (Travarens Naglo).


 

Ömsesidig kärlek mellan lillhusse Max och Nappe.


 

Så busades det med storasyster Maya.

Jag ville inte släppa ihop alla, så det blev bara Napppe och Maya i köket.


 

Det kom han tydligen ihåg, att den här hundsängen var trevlig attt sätta tänderna i.


   

När han släpptes ut tillsammans med mamma Triss så var han inte så kaxig, men Triss var snäll och dom busade också strax.


 

Så skulle jag ju försöka ta en uppställd bild också, men som vanligt är det lättare sagt än gjort.

Dessutom borde jag veta bättre än att fotografera mot en sån orolig bakgrund.


Av Kicki Fredlund - 27 oktober 2015 11:50

 

Jag vet inte om det är för att den här gamla välten är omodern som den hamnat ute i skogen.

Av Kicki Fredlund - 27 oktober 2015 11:33

Eftersom det bara var Maya som fick spåra i söndags, så gick jag en promenad med hundarna innan jag åkte hem.


 

Först måste det kissas när dom kommer ur bilen..


 

sen ska det undersökas vem som gått här tidigare. Eftersom Jolly reser ragg, så kan man konstatera att det inte var så länge sen en annan hund passerat.


 

Sen gäller det att hitta en lämplig pinne att bära.


   

Den här pinnen blev godkänd. I.o.f.s måste jag också godkänna den, för det får inte vara en massa kvistar som dom små kan göra sig illa på.


 

Att bära på tre går också bra.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards