Direktlänk till inlägg 14 maj 2021

Regnat i natt.

Av Kicki Fredlund - 14 maj 2021 15:33

Det har varit en mulen förmiddag, det hade regnat inatt, men kom inget mer under dagen.


Men det var lika varmt som igår, runt 20 grader.


   

När värmen kom så exploderade grönskan.

 

  

Onyx svalkar sig lite i lingonriset.

 

 

Lite kopplade får dom också gå emellanåt.

 

 

Det ligger åtskilliga travar med ved och timmer utefter vägen.

 

 

Jag gillar träden som står på den här kullen, så varierande beroende på vilken årstid det är.

 

   

När vi kom hem var hundarna snabbt ner i baljan för att svalka sig.

 


 
 
Ingen bild

Hillevi

14 maj 2021 16:20

Ja, nu är det sommarsäsong med hundarnas badbalja på altanen! Själv pustar jag, fy så varmt men Kalle strålar av glädje.
Hoppas att ni mår bra trots värmen, här har allt grönt formligen exploderat idag.

Kicki Fredlund

14 maj 2021 19:01

Ja, så är det varje år, först klagar man på att våren är för kylig, sen när värmen äntligen kommer då pustar man.
Vi mår bra (i allafall jag), det finns ju skugga.
Det var nog den snabbaste grönska jag sett, bara från en dag till nästa så poff!

 
Amisa

Amisa

14 maj 2021 16:51

Det ser ut som om hundarna verkligen njöt av badet!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

14 maj 2021 18:58

Ja, det är skönt för dom att kunna svalka sig efter en varm promenad.

 
paula

paula

14 maj 2021 16:55

Oj så grönt, fick en färgchock här! Jag som tycker det börjar grönska hos mig, men inte på långa vägar så mycket! Ja det blev sommar ett par dagar, nu får vi backa bandet lite, inte mig emot, men det behöver inte regna vareviga dag. Hann just nu hem precis innan skuren. Jag flyttar till det som heter Sundbornsby , bara ett stenkast från Carl Larsson-gården. Det ligger två huslängor på ett gärde men några små lägenheter i varje länga. Gemytligt är ordet för att beskriva området...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

14 maj 2021 18:57

Ja, det har slagit ut all denna grönska på bra två dagar!
Våra vänner i Sunnansjö, flyttade just från Sundborn, så där har vi varit några gånger.
Jag får väl din adress när du flyttat, så vi får ett nytt ställe (för vilket i ordningen?) att hälsa på dig på.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

14 maj 2021 21:32

Så skönt för hundarna att få svalka av sig i baljan. Här har det inte varit så varmt och det blev inget av med det där regnet. Det blev en rätt skaplig fredag.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 maj 2021 08:58

Ja, den baljan var ett bra köp en gång.
Idag har det slagit om i vädret, bara 5 grader och det har regnat rejält i natt och det ser ut att fortsätta under dan, även om det inte regnar just nu.
Ha en fin helg du också!
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

15 maj 2021 23:35

Hej!
Nu är det 4:e gången gillt! Skriver och sen gör jag något som gör att allt försvinner? :D
Roligt att läsa Din hemsida! Inte undra på att Du har ont både här och där?
Roligt också att Du kikade in hos mig och lämnade en kommentar. Jag är ju lite slö att uppdatera bloggen. Är ju, tyvärr, mest inne på IG, men uppdaterar inte så mycket där heller. Egentligen föredrar jag bloggar, speciellt din, som Du skriver i nästan varje dag. Tack för det!
Nu önskar jag Er en fin söndag imorgon, så hörs vi! Kram

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

16 maj 2021 08:59

Oj vad konstigt att inläggen försvann, så du fick skriva om.
Jag nyttjar inte Instagram, att blogga passar bättre för mig.
Tack för att du läser min blogg. Jag bloggar ju för min egen skull och mitt minne, som vilken dagbok som helst, men visst är trevligt att ha läsare också.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards