Direktlänk till inlägg 2 maj 2024

Hämtat oss.

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.


Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.


Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f vara ute tillsammans med dem.

 

  

Quick Step 11 veckor.

 

Jag borde slutat lägga pussel för säsongen, men eftersom jag varit så matt och illamående, så har det blivit ett till.

 

Men igår gav jag upp, för det var så många blå bitar kvar.  

 

Igår kväll blev det en repris av hundarnas igelkottatack (vi hade ju kottar här 2022).


   

Den stackars uppskrämda kotten var full av fjolårsgräs i piggarna efter hundarnas framfart.

 

I morse var den borta och hade tyvärr inte varit fram till skålarna med vatten och hundmat, som jag ställt utanför.



 
 
Ingrid

Ingrid

Torsdag 2 maj 11:08

Så synd att hundarna skrämt bort igelkotten. Det är så trevliga, men här jag har inte sett någon på flera somrar nu.
Ha en fin torsdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Torsdag 2 maj 12:42

Jag hoppas att kotten kommer tillbaka, men utanför staketet.
Ha en bra dag du också!
Kram

 
Anki

Anki

Torsdag 2 maj 19:30

Skönt att läsa att ni mår bättre!
Så synd att hundarna skrämde bort igelkotten! Många år sedan jag ens såg någon.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

Fredag 3 maj 09:26

Vi matade två st 2022, men förra året syntes ingen till.
Jag blev så glad när jag såg den här, men mindre glad för hundarnas beteende.
Kram

 
Astrid

Astrid

Lördag 4 maj 14:52

Jag får se om kottarna besöker oss den här sommaren
Det har varit så mycket kaos ett par år här så jag har glömt dem
Men jag älskar när de vandrar förbi här

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

Söndag 5 maj 08:44

Jag hoppas att kotten vågar sig tillbaka hit, för visst är de trevliga små djur.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards