Alla inlägg under juni 2014

Av Kicki Fredlund - 30 juni 2014 14:44

Igår fick vi trevligt besök till förmiddagsfikat. 


 

Lena arbetar i Norge på vintern, så det var ett tag sen vi sågs. Det blev ett par timmar med trevligt "surrande".


Berra hade en dålig dag, men piggnade till under tiden Lena var här, men sen sov han flera timmar.


 

Skorpan och Maya fortsätter gärna att leka tillsammans.


Idag har vi varit i Hedemora på f.m., handlat, varit på apoteket och sen fikat hos Kerstin.


Dessvärre mår Berra skit, med svår värk, så det blev sängen igen när vi kom hem.

Av Kicki Fredlund - 30 juni 2014 14:23

Juni började och slutade med svalt och regnigt väder, det var ju varmt och skönt bara en vecka innan midsommar tror jag.


 

Senaste dygnets regn fyllde massor av vatten i hundarnas lilla basäng. Nåt badande har det inte blivit.


 

Rabattens perenna sida börjar bli som jag vill ha den.


 

Grönsakerna på det lilla landet har växt som det ska. Och för första gången sen vi flyttat hit blev allmänningen slagen före midsommar.


 

Potatisen blommar, så nu kan man nog börja skörda den (tog upp några redan till midsommar)


 

Jag satte några vita Blågullsplantor (Jakobs Stege) förra året på grönsakslandet, för att sälja på Tradera. Dom trivs tydligen bra där för dom är väldigt kraftiga och har förökat sig, så jag måste nog flytta på dom. Är det nån som vill ha en planta?







Av Kicki Fredlund - 30 juni 2014 14:12

 

Det kanske blir blåbär i år trots allt, för dessa såg jag på hundpromenaden idag.


Av Kicki Fredlund - 30 juni 2014 14:08

 

Tur att hundmatstunnan är stöldsäker för liten Triss, för hon klättrar mot den varje gång hon ska passera den på väg ut via groventrén.

Av Kicki Fredlund - 30 juni 2014 14:06

 

En klase omogna röda vinbär, ska förhoppningsvis bli plockbara om inte fåglarna äter upp dom.

Av Kicki Fredlund - 30 juni 2014 14:02

 

Här ligger en trave av min dröm, att få ett växthus byggt med nederdel av tegel och mina gamla fönster till väggar.

Av Kicki Fredlund - 29 juni 2014 11:08

Jag ligger ju efter med mina temabilder, har lite svårt att hitta både motiv och motivation.


Men idag var jag ute och gjorde rent ingången vid groventrén med högtryckstvätten.


 

Där satt det ett spindelnät, och jag tänkte det är väl också en väggprydnad,även om inte jag tycker det.


Kom då på att väggprydnader finns ganska många omkring mig.

   

På altanen finns både konstgjorda och riktiga blommor som väggprydnad


När jag ändå var i farten tog jag ett par väggprydnader inomhus också. 


 

En tavla som min pappa målat (det är inte tavlan som hänger snett, det är jag som inte kan ta kort rakt)


 

En form av väggprydnadär väl det här också. Men mest är det för att ha nånstans att göra av Triss rosetter, som jag hängt de flesta av dom i trapphuset till övre våningen.

Av Kicki Fredlund - 28 juni 2014 10:43

Fy attan vilket trist väder. Hundarna trynar i sina sängar, och det är väl nästan vad man skulle önska själv också.


Jag hade faktiskt planer på att börja tvätta fönster, men det var förutsat tatt det bara var grått och inte regnade.


 

Jolly och Triss trynar i en säng.


 

Skorpan föredrar att ligga i hallen.


 

Medan Maya sov i sin hage. Vaknade när jag kom med kameran. Jag stänger in henne där när hon ska äta, sen brukar hon sova en stund på maten. Annars far hon som en skottspole mest hela tiden, så det är skönt för både henne, oss och dom andra hundarna att hon blir "undanplockad" en stund.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards