Alla inlägg under januari 2015

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2015 18:39

Jag var ju iväg igår kväll, när klubben bjöd på middag i klubbstugan för oss som hjälpt till under fjolåret.

Tillställningen, som vi nu bjudits på i flera år, brukar kallas tacksägelsemiddag.


 

Den här gången bjöds vi på sallader, lax, kallskuret, såser till och potatsgratäng (den har inte kommit på bordet här än) ost och druvor..

 

Goda kuvertbröd till...


 

och som grädde på moset marängswiss till kaffet.


 

Dom köksansvariga hade åter gjort ett jättejobb för att vi andra skulle få äta gott.


Jag bröt upp ganska tidigt, först av alla tror jag. Jolly skulle ha sin medicin och jag visste att Berra var dålig och redan hade gått och lagt sig.

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2015 11:59

Jolly är fortfarande trött och ligger mest, men helt feberfri nu, 37,5 i morse.


Svullnaden under tungan är betydligt mindre och framför allt så luktar hon inte illa i munnen längre.


Jag trodde jag skulle få problem med medicineringen. 10 tabletter/dag (penicillinet ska vara 3/4 tablett 3 ggr/dag + den vanliga Canidrylen, så det blir ju många när man delat dom). Hon är ju van att få daglig tablett, som hon duktigt gapar när jag stopppar i halsen, men nu vill jag ju inte greja i munnen när hon har ont.


Men det fungerade alldeles utmärkt att bara rulla in tabletterna i ostskivor, hon tog dom utan prut.


 

Aptiten är det heller inga fel på och nu äter hon utan problem.

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2015 11:54

 

Det är inte precis fadern, sonen och den helige anden i den här treenigheten.Men mormor, mamma och yngsta buset får duga. Det är sällan dom tre delar bädd, oftast är nån av dom med Jolly, så jag fick ju passa på att ta kort. Om nån undrar över silvertejpen, så fråga Maya.

Av Kicki Fredlund - 30 januari 2015 17:55

På eftermiddagen var vi till Falun och hämtade hem Jolly igen.


Nu var hon feberfri och hon har ätit med god aptit nu ikväll. Hon är fortfarande trött och har ont i munnen, med inte alls som igår.


Jag vågar lugnt ge mig av till brukshundklubben, där vi som hjälpt till under fjolåret ska bli bjudna på tre rätters middag. Jag ser verkligen fram emot det, jag ska alldeles strax åka iväg.


 

Nu ligger Jolly i favorithörnet i soffan, där har hon inte varit på flera dar.


Av Kicki Fredlund - 30 januari 2015 09:41

 

Besviken! Det är bara förnamnet. Jag har ingen nätkontakt på mobilen.

Har ringt till Telenor och det är tydligen nåt fel på 3Gmasten där jag bor. Felsökning/reparation pågår.


Än mer besviken att jag inte kunnat spela Wordfueud och Quizkampen med mina motspelare sen igår.

(En del av er ser det här och vet nu varför)

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2015 21:37

I mitt förra inlägg skrev jag att Jolly var bättre, men det var då det.

Mot kvällen när hon skulle få sin mat, så mådde hon jättedåligt igen.


Hon ville varken ha mat eller dricka vatten och när jag skulle peta i henne medicinen, penicillinet + kortison, så såg jag att hon såg hemsk ut i munnen, cystan under tungan hade blivit mycket större och såg blodfylld ut. Febern hade stigit igen till nästan 40 grader (39,8)


Det var bara att ringa till Falu Djursjukhus och omgående ge mig iväg.


 

Vi hann bara komma in i väntrummet så gick cystan sönder och det rann ut en massa blod ur munnen.


 

Sofia kom och hämtade Jolly sen veterinären undersökt henne och bestämt att hon skulle stanna över natten och få smärtstillning och vätskedropp. Troligen får hon komma hem igen i morgon.


 

Hon mådde verkligen dåligt igen mattes lilla hjärta.


Nu har jag kommit hem igen, inte det minsta mindre nervös över hur detta ska sluta.


Av Kicki Fredlund - 29 januari 2015 11:39

Jolly har svarat på sin medicin och är redan piggare.

Hon både äter och dricker, men har lite svårt för bägge delarna och dregglar och spiller en hel del.


Svullnaden under hakan, som såg ut ungefär som påssjuka, är lite mindre idag, men svullnaden under tungan är lika.


Febern har gått ner till 38,7 och hon är även piggare.


Men nu får hon vara konvalicent så länge medicineringen pågår (10 dagar).


 

Så klart är Jolly fortfarande trött, men nu ligger hon i stora rummet där jag sitter vid datorn, i stället för att gå undan. Triss gör henne sällskap

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2015 10:48

 

Jolly reser ofelbart borst om hon ser en annan hund, eller det räcker att hon känner att det nyligen har gått en hund tidigare på platsen där hon är.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards