Alla inlägg den 5 oktober 2018

Av Kicki Fredlund - 5 oktober 2018 15:45

Igår var vi ju i Borlänge. Jag släppte av Berra så han kunde gå till sjukgymnasten för att få sin akupunkturbehandling, under tiden åkte jag till ICA MAXI och handlade.


Jag blev kvar där så länge att Berra fick stå och vänta på mig när han var klar.


 

Orsaken till min försening var att jag träffade Ann Britt, en kär gammal vän som vi träffar allt för sällan.

 

Vi åt på stan, som vi ofta gör när det blir för sent att laga mat vid hemkomsten.


Hundarna behövde ju också få komma ur, så det blev en timme i skogen efter kl 4.


Idag fredag, har Berra en dålig dag, han har yrsel och mår illa så han har legat hela dan, så när som på att han kommit upp och fikat och ätit.


Jag tog hundarna och åkte till skogen efter f.m.-fika


Åkte till en jobbig skog, där Berra aldrig skulle klarat att gå. Dessvärre gjorde inte jag det heller, jag fick alldeles otroligt ont i både knä och höft i den risiga och backiga skogen. Inte fanns det nån svamp heller.


   

Men hundarna var nöjda.

 

 

Den enda svamp jag såg var den här, jag är osäker på om det är en höstmurkla eller liknande. Kanske får jag svar av Helena Andersson.

 

Nu får man passa på att ta höstlika bilder medan löven finns kvar.


 


 

Snöpinnarna har kommit upp, det säger väl allt.  

 

När jag kom hem och skulle laga mat, så hade jag så jä..a ont i rygg och knä, så jag kunde knappt stå på benen.

 

 

Men mat blev det, fläskytterfilé, rotfrukter i ugn och sås på blandsvamp.

 

Potatisen och rödbetorna hade jag tagit upp från landet på f.m det var de sista potatisarna att ta upp.


Men nu sitter jag bänkad vid datorn och lyssnar på en ljudbok, funderar på att se nån serie i stället, så jag kan sätta mig mer bekvämt i soffan. Det blir ändå inget mer gjort idag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards