Alla inlägg den 19 oktober 2018

Av Kicki Fredlund - 19 oktober 2018 18:02

Idag har Berra haft en riktigt dålig dag. Han har värk i kroppen och ont av bältrosen.


Jag fick åka ensam med hundarna till skogen.


Jag tog skogen närmast hemma, men gick den ganska långt för att leta efter trattisar på samma ställe som jag plockat tidigare år, men inte varit dit i år.


 

Tyvärr försvann stigen och min tänkta svampplats för skogen fanns inte kvar.

 

   

Det blev tid för lite pinnbus när svampen inte fanns.

 

 

Frostvaxskivlingen är för liten att plocka tycker jag, även om dom ofta är fräscha eftersom dom kommer efter frosten, så dom är sällan maskangripna.

 

 

En gigantisk fjällig taggsvamp. Jag har nyligen läst att de ska gå att äta, även om jag lärt mig att man inte kan det.

 

 

"Nu går vi till bilen!"  Triss knallar målmedvetet före.

 

 

En och annan björk har fortfarande guldgula löv, men de flesta börjar bli kala nu.

 

Idag har jag äntligen klippt gräset, det var både högt och frostigt, för i morse var de -1,2 grader.

 

Av Kicki Fredlund - 19 oktober 2018 11:57

Vi var ju i Borlänge i går på dan.


Medan Berra fick akupunktur så var jag på biblioteket. Det ligger på samma torg.


 

Biblioteket är otroligt stort (i mina ögon i alla fall). Här finns nog allt man kan önska sig att läsa.

 

 

På avdelningen för tidskrifter fanns det massor av tidningar. Jag passade på att läsa lite i Härliga Hund.

 

Medan jag var på biblioteket så ringde Thomas och berättade att vårt barnbarn Max köpt ett hus strax utanför Trollhättan, inte illa av en så ung kille (21 år) att köpa sig ett hus. Men han har faktiskt sökt efter hus i mer än ett år. 


Jag har sett huset på Hemnet (men det är borttaget nu, så jag kunde inte spara ner nån bild (om man nu kan göra det), det såg charmigt ut med stor lummig tomt. Hade tidigare varit ett stationshus, men det var länge sen. Tur att grabben är snickare, han kommer säkert att få användning för sina kunsaper.


Lustigt att han också köpt en gammal station, det gjorde ju yngste sonen också en gång.


 

Vi åkte så pass tidigt till Borlänge att vi hann äta före Berras behandling. Det blev på Thairestaurang igen.

 

Vi åkte också till skogen en stund med hundar och svampkorg.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards