Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Trädgårdsjobb

Av Kicki Fredlund - 14 maj 2015 13:09

Äntligen en kombination av bra väder och skaplig rygg.

Jag har varit ute i mer än en timme och ryggen håller än.   


Det har inte blivit så mycket rensat, men däremot sått och planterat.


 

Potatisen är satt för några dar sen, nu blev det sådd av olika grönsaker och en del blommor.


 

Nu kommer plastskivorna från det sönderblåsta växthuset till pass. Men det gäller att förankra dom väl, för annars blåser dom all världens väg.

Jag satte ihop två extra pallkragar, där ska jag ha mina små omskolade blomplantor. Men plastskivor över så får det tjänstgöra som växthus.


 

på landet har nu den sibiriska vallmon börjat blomma...


 

Dessvärre även andra gula blommor, som jag är betydligt mindre intresserad av. Får lov att gå ut och rensa snarast.


 

Vintergrönan blommar ovanligt flitigt i år (regnets förtjänst?)  Dom sprider sig dessvärre lite väl mycket, men i gengäld så säljer jag mycket av det jag rensar bort på Tradera.


Jag säger som Tore Skogman sjöng en gång: Man måste vara om sig och kring sig om man ska få nåt på sig och i sig....

 
 
Menageriet

Menageriet

14 maj 2015 21:57

Här händer det saker hela tiden!
Roligt att läsa om allt Du och Berra har för Er. Och Triss blir rund om magen och det blir spännande att se vad det blir denna gången?
Hoppas att Ni får ett fint veckoslut och ha det så gott! Kram :)

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

15 maj 2015 10:35

Kul att du gillar att läsa min blogg.
Jag hoppas verkligen att det inte är lika många valpar i magen denna gången, det var ju 9st sist, även om "bara" 6 st klarade sig.
ha en skön helg du också, här blåser otroligt kalla vindar, så dom 9 graderna vi har ute känns kallare.

 
Ingen bild

Raija

15 maj 2015 09:37

Finns det folk som köper vintergröna? Det trodde jag inte. Jag skulle bli miljonär om jag kunde sälja det jag har.

Skönt att ryggen håller för lite trädgårdsarbete. Det är samma här, men inte ryggen, utan axlar och övriga kroppen som säger ifrån.

Kicki Fredlund

15 maj 2015 10:32

Javisst, jag säljer knippevis på Tradera, revor som annars skulle gallras bort.

Det är ett skit att ha en kropp som inte klarar allt man både vill och borde göra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards