Alla inlägg under juli 2014

Av Kicki Fredlund - 31 juli 2014 20:36

Hundarna älskar den lilla badbaljan på altanen, när dom busat ute på framsidan så kommer dom farande genom huset och rätt ut i baljan.


 

Från början gick Triss och Skorpan i en och en, men nu delar dom gärna på baljan.


 

Är det riktigt varmt så lägger man sig i vattnet.

  


Av Kicki Fredlund - 31 juli 2014 20:32

 

Här har jag hittat en häst i en hage. Hästen hade haft ont i hovarna och fick därför inte gå på grönbete just nu.

Av Kicki Fredlund - 31 juli 2014 20:07

Vi skulle ju få regnskurar både igår och idag, men inte en enda droppe har det kommit.


Det har fläktat ganska rejält (skönt!), det har ochså varit med normal sommartemperatur ca 24 grader.


Hörde på nyheterna igår att det varit 30 grader i 9 dagar, puh!


På f.m åkte vi till Falun, Berra skulle på kontroll på blodmottagningen. Hans värden på myelomet ligger fortfarande bra, så när som på att njurvärdena gått upp lite, men det kan bero på värmen och att han druckit för lite.


 

På hemvägen åkte jag in på en främmande tomt, för jag såg ett växthus från vägen. Jag klev ur bilen och tog kort på det. Det är byggt av likadana fönster som vi har stående. Fick ett tips här att man behöver faktiskt ingen dörr. Här har dom bara satt gångjärn på ett fönster och har det till dörr.

Men jag vill ju ha en murad tegelsockel längst ner.



Av Kicki Fredlund - 30 juli 2014 07:01

Det blev klippning, för Berra och mig när vi var till Borlänge igår. Frissan har drop in och hade ingen kund när vi kollade, så det blev snabbt avklarat.


Snabbt avklarat blev också glasögonen, dom justerades lite och "pluttarna" (vad dom nu kallas) böts från silikon till plast, konstigt att jag fick klåda av dom, det är ju silikon på dom gamla glasögonen.


Jag klev upp kl 6 i morse, tänkte att jag skulle få lite iträttat innan det blir för varmt.


Men det tar ett tag innan ryggen "tinat upp", så det blir inte så mycket gjort iaf.


Jag har iaf varit och hämtat vatten i dammen och vattnat alla krukor ute.


Jag brukar torka golven, medan hundarna fortfarande är lite morgontrötta så jag slipper ha dom i vägen, men idag far dom omkring som tokar med sina tuggben. D.v.s inte Jolly, hon tar det mer lugnt.


Det är bara så tråkigt att se att Skorpan hela tiden blir sämre i sitt diskbråck, hon leker och busar som om inga fel fanns, men gång på gång tappar hon bakbenen och hamnar sittande på rumpan, eller får bakbenen släpande efter sig.


 

Älskade Skorpan, det är så tråkigt att denna pigga alerta hund, fått en skada som begränsar hennes liv.

Av Kicki Fredlund - 29 juli 2014 10:06

Nu ska jag ta mig in till Borlänge, hade tänkt vänta till det blev svalare dagar, men dom tycks dröja.

27 grader i stället för 30 är ju ingen större skillnad, när det blir uppåt 40 grader varmt i solen.


Men jag måste ju iväg med glasögonen medan garanti och bytesrätt finns kvar.


Provade att sätta på mig dom i morse, men det började klia ganska omgående i ögonvrårna.


Hundarna får stanna hemma och passa huset.


 


Av Kicki Fredlund - 29 juli 2014 10:01

 

Tittade på TV i går kväll Lotta på Liseberg. Allsång intresserar verkligen många. Men många är väl där för artisterna också.

Av Kicki Fredlund - 28 juli 2014 11:02

I går hade man ju hoppats på nån rejäl urladdning med åska och regn som var utlovat.


Visst, det mullrade lite ett tag och framemot kvällen kom det också nån skur, men under dan kunde man räkna dropparna.


 

Morgonen var ändå inte så hemskt varm, så jag började äntligen högtryckstvätta altanen.


Det blev inte så många brädor gjorda, dels för att det var ansträngande för ryggen, men också för det var alldeles för varmt. Jag ska fortsätta idag, men dessvärre fortsätter även värmen. Nu klockan 11 är det 27 grader.


Nä, fika får det bli. Skulle även varit till Borlänge med mina nya glasögon, som inte sitter bekvämt, men än värre, dom kliar. Fick eksem i ögonvrårna efter två dagars användning.


 

Inte är dom så snygga heller, men det är smällar man får ta, när man är halvblind och inte ser när man ska prova ut dom. Men jag fick lita på vad andra sa. Det kanske inte är såå stora fel, men dom är så olika dom jag har nu och det tar tid att vänja sig vid nya, både nya styrkan och utseendet.



Av Kicki Fredlund - 27 juli 2014 06:59

 

Det verkar som om det är dags för nya grannar igen, för ena lägenheten i huset mitt emot vårt är tom.

På de 6 år vi bott här har huset bytit hyresgäst eller ägare 6 eller 7 gånger, senast 1 december i fjol, då Bosse, som haft huset som fritidshus sålde.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards