Alla inlägg den 10 oktober 2018

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2018 17:20

Vi kom igång efter 11-kaffet med höströjningen. Vi började på altanen. Jag tömde krukor och de stora bar Berra ner till boden. 


     

Hundarna håller noga koll genom spjälorna, efter katter och annat "vilt".

 

   

Även om det inte är så mycket på altanen, så blir det ändå en del plock.

 

 

Lite vila behövs också.

 

 

Speciellt som Maya har så mycket att hålla koll på...

 

 

om hon kunde/eller fick skulle hon även hoppa upp på låren.

 

 

Maya bjuder på dagens min.


Klockan 2 var det träff med träningsgruppen, men så mycket grupp blev det inte, snarare 10 små negerpojkar. Ylwa, var för trött (hon höll på att tvätta fönster), Marianne hann inte för hon var på annan ort, och Cattis stackaren, hon hade åkt vilse i Hedemora p.g.a vägarbetet där, så hon hamnade käpprakt åt skogen (bokstavligen), när hon ringde kl 3 var det lika bra att stå över.


Alltså blev det bara Helena och jag.


   

Helenas lilla duktiga valp Viva, sköter sig alldeles utmärkt, med jättefin kontakt och får sin välförtjänta belöning.

 

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2018 09:43

Jag hade så otroligt ont i knät igår. 


Inatt vaknade jag halv 3 och konstaterade att jag INTE hade ont i knät. Verkligen konstigt, smärtan nästa helt borta, känner bara lite när jag går.


När jag var hos läkaren igår fick jag remiss till röntgen.


Även i morse och nu är smärtan borta. Mycket märkvärdigt. Jag hade ju nåt liknande för nåt år sen, smärta i knät som kom och försvann lika oväntat som hastigt.


Den här gången har jag haft ont mycket längre, men jag hoppas att smärtan försvunnit för gott. I alla fall för den här gången.


Nu kan jag gå i skogen igen utan smärta (från knät iaf).


Idag ska vi börja röja i trädgården, äntligen. Lämpligt väder med 15 plusgrader och ingen blåst.


Vi har haft en kille här som gjort rent imkanalen i köksfläkten på f.m Många pengar blev det för ett enkelt och snabbt jobb.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards