Alla inlägg under mars 2016

Av Kicki Fredlund - 31 mars 2016 10:45

Igår hade jag tid på Gunillakliniken kl 13 för att hämta ut Mayas allergimedicin.


 

Maya har ju testats och det har visat sig att hon är allergisk mot bl.a husdammskvalster och förrådskvalster. Jag gör ett försök nu att vaccinera henne mot dessa ämnen.


Det blir 17 sprutor enligt schema, som pågår i 11 månader. Ofta i början, men mycket små doser och med längre mellanrum senare.


Jag gjorde en sån här behandling på Jolly när hon var 4 år. Efter 10 månaders behandling var hon fri från all klåda och det har aldrig kommit tillbaka. Nu är det bara att hoppas att vi ska ha samma tur med Maya, även om veterinären sa att man ofta får behandla med vaccin ett par tre år.


När vi ändå var i Borlänge så stannade jag till vid frissan och kollade om hon hade klipptid. Det hade hon, per omgående dessutom, så nu äntligen är jag korthårig igen.


Sen tittade vi in på en fika hos S-O i Romme.


Hundarna fick f.m promenad i skogen på väg till Gunillakliniken. Det regnade just då, inte så mycket men ändå. Sen var det skurar till och från ett tag framåt.


Av Kicki Fredlund - 31 mars 2016 10:21

Jag trodde jag skulle klara mig från biverkningar av strålningen, trots att jag visste att de kan komma även efter avslutad behandling.


Jag är trött, sover bättre än jag brukar på natten, somnar om när jag vaknar (det är ju en positiv biverkning)


Jag har mått illa i 3-4 dagar nu, har fått minskad aptit på grund av det (också positivt då jag gått upp i vikt under veckorna jag åkt till Uppsala). Men jag tycker inte om att må illa, jag gör det mest på natten och förmiddagarna.


Det kliar, sticker, stramar och är ömt, mest under armen, men även öm efter det borttagna bröstet så det är svårt att ligga på mage, även missfärgad på strålningsområdet ända uppe på nyckelbenet.

BH eller inte, är att välja mellan pest och kolera. BHn skaver under armen, men det gör kläderna också om jag skippar BHn.


Men jag ska inte gnälla, för ingenting av dessa biverkningar är speciellt svåra att stå ut med.


 



Av Kicki Fredlund - 31 mars 2016 09:21

 

En rejäl ring vid kanten på Fyrisån, kanske till för att angöra nån båt.

Av Kicki Fredlund - 31 mars 2016 09:07

Det var i tisdags som vi gick i en annan del av den skog vi brukar gå i med hundarna och det var då Maya hittade en kvarglömd apport från nåt gammalt spår.


Det var dessutom en slutapport och den brukar ju vara lite extra värd. (Det är ju när man kommer till slutet som man får den största belöningen.)


Det var tydligt att hon var medveten om det, för dom andra hade ine en chans att få ta den av henne.


Men man ser också på videon att Jolly är gammal och trött nu, hon provar bara lite halvhjärtat att vara med på jakten.



Mobilen är ju inte den bästa att återge vare sig färg eller skärpa.




Av Kicki Fredlund - 30 mars 2016 11:24


 Dom har alltid skoj i skogen.

Av Kicki Fredlund - 30 mars 2016 10:25

När vi skulle gå med hundarna i skogen igår, så stod det redan bilar på de två platser som vi brukar alternera mellan. Så vi fick ta ytterligare en annan del av skogen. Tur att det finns att välja på.


Jag vill ju ha mina hundar lösa utan att riskera att möta nån annan hund.


 


Pinnar finns det alltid.


 

Triss gosar sig i den mjuka lavan.


 

Det händer fortfarande (men inte så ofta) att Jolly hoppar upp på nån sten.


  

Eftersom det var ca 10 grader varmt, så var det skönt för Triss att krypa ner i en fuktig grop och svalka sig, för dom springer som tokar emellanåt.


 

Maya hittade en kvarglömd slutapport från nåt gammalt spår. Den ägde hon sen utan att nån annan fick ta den.



Av Kicki Fredlund - 30 mars 2016 10:17

 

Ofta ser det ut så här när jag kommer upp på morgonen. Det är Jolly som knölar ihop den nästan 4 meter långa köksmattan för att ligga bekvämt.


 

Jolly har uppenbarligen inte så stora krav på att det behöver vara bekvämt.

Av Kicki Fredlund - 29 mars 2016 16:43

 

En yngre kapad tall har inte alls så många årsringar...


 

medan det här gamla trädet har hunnit få åtskilligt fler årsringar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards