Alla inlägg under januari 2016

Av Kicki Fredlund - 31 januari 2016 09:03

 

För ett tag sen var det fiskare ute på isen, dom borrade upp hål här och där. Nu är det väl ingen som vågar sig ut på vare sig fiske eller annat efter blidvädret som varit under veckan.

Av Kicki Fredlund - 30 januari 2016 10:58

Årligen återkommande är middagen som vår brukshundklubb bjuder på.


Den brukar kallas tacksägelsemiddag, och inbjudna är alla som på det ena eller andra sättet hjälpt till på klubben under året.


Ett jättetrevligt initiativ, där kökskommittén gör ett fantastiskt jobb med att ordna fram all den goda mat som vi får frossa i.


 

Vi skulle klä oss i vår "lilla svarta", men det hade jag missat. Gunnel hade ändå på sig sin en liten stund.


 

Årets nykomling (det är nästam alltid nån som har en ny valp med sig) var Ann-Christins lilla labbevalp Hiro. Han tog hela tillställningen med största ro och sov gott i sin bur.


Fint dukat för 20 personer, vilket är en bra siffra för en så liten klubb, vi är bara ca 180 medlemmar.

Av dom är det alltså fler än 10% som ställer upp för sin klubb. (Det är faktiskt fler, men alla kunde inte komma).


På bordet fanns kallskuret av många slag, flera sallader och en fantastiskt god potatisgratäng.


Efterrätten var marängswish, men där blev det ingen bild, jag var så mätt så det dröjde innan jag kom fram till bordet, då var det för sent för nåt finare foto.

Av Kicki Fredlund - 30 januari 2016 10:51

 

I bakgrunden står Gunliz och lägger sista handen vid det rikligt uppdukade bordet  som klubben bjöd på igår.

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2016 14:37

Vid halv 12-tiden hämtade jag Berra på Lasarettet i Falun. Nu hoppas jag att han blir betydligt piggare, (men det märktes inte på promenaden som vi tog med hundarna på hemvägen).


Han hade tre rejäla förträngningar i kranskärlen till hjärtat och måste nu ta en extra medicin (förutom alla andra som han redan har) för att förhindra blodpropp. En medicin som ska tas i 12 månader.


När vi kom hem och tog in posten så hade kallelsen till Akademiska i Uppsala kommit.


Jag ska dit på ett första besök den 4 febr. sen startar strålbehandlingen den 16:e. Det är en tisdag, så det måste innebära att det blir en dag mindre den veckan.


Den 15:e har jag tid hos tandhygeinisten, så då slipper jag ändra den tiden.


Nu har jag suttit i telefonen en lång stund och pratat med en ytterst trevlig och hjälpsam kvinna om möjligheterna för sjukresor.


Jag visste ju att det det går specialbuss till Uppsala, som passerar Hedemora. Nu fick jag även veta att jag har rätt till taxi hemifrån för att ta mig till bussen.


Det var positivt, för det har oroat mig lite huruvida jag skulle ta bilen och lämna den i Hedemora, eller om Berra skulle åka med så han hade tillgång till bil hemma med hundarna.


Nu är den första resan bokad. Hämtas med taxi 8.10, bussen går 8.30, framme i Uppsala 10.35

Har sjukhustid 10.45, sen går bussen åter från U-a  14.00, för att vara i Hedemora 15.55, där taxi väntar för hemfärd sista milen.


Ja, som ett heltidsjobb blir det, men det fixar jag. Hoppas bara att Berra gör det med hundarna också.


Av Kicki Fredlund - 29 januari 2016 09:43

 

Aj! Igår när jag gick med hundarna i skogen, så klev jag ner i en djup grop och stod på öronen. Landade på vänstra tummen, som nu verkligen är Aj!


Som tur var hade jag kvar en handskena, som är formad efter min hand sen en tidigare skada för flera år sen, det går ju inte så bra att linda en tumme.


Har inte tid att åka till akuten, vilket jag kanske borde, för nu ska jag åka till Falun och hämta Berra.

Av Kicki Fredlund - 28 januari 2016 16:04

I morse blev jag farmorsmor.


Tobias blev stolt pappa till en liten prinsessa, som låtit vänta på sig ett tag, men som fick attans bråttom när det väl var dags. Erika fick första krystvärken redan ute i korridoren.

Jag har snott bilden från Facebook. Tösen var 48 cm lång och vägde 3220 g.


I samma andetag ungefär, på lasarettet i Falun så blev Berra ballongsprängd i flera förträngda kärl .


Inte konstigt att han inte haft någon ork hade läkaren sagt. 


Jag hade tid på ortopeden i Avesta mitt på dan. Där jag fick en första bröstprotes att sätta i BHn.


På vägen hem, sen jag gått med hundarna på en rejäl promenad, så handlade jag lite lyxig mat.


 

Tyckte jag kunde fira i min ensamhet med en entrécote och ett glas rött.

Av Kicki Fredlund - 28 januari 2016 15:57

I morse när jag klev upp och släppte ut hundarna så var det 3 grader varmt och det spöregnade.


Ett par timmar senare snöade det flingor stora som lappvantar, nu var det + 1 grad.


Ytterligare ett tag senare så var det snöblandat regn och grått och låsigt.


När jag åkte från Avesta vid halv 2.tiden och gick med hundarna i Grådö, då sken solen.


Det var som en kvinna sa som ringde in till Dalaradion på f.m., att först var det höst, sen blev det vinter, för att så övergå till vår med takdropp, allt inom några timmar. Kanske skulle det bli försommar till e.m


Sol fick vi ju i alla fall.

Av Kicki Fredlund - 28 januari 2016 11:58

 

Ser inte skogen för alla träd. Tacksam för att det fortfarande finns träd, trots all kalhuggning.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards