Alla inlägg den 13 oktober 2018

Av Kicki Fredlund - 13 oktober 2018 19:26

Eftersom jag var i Skoga på klubben idag så passade jag på att träna Maya.


Till en början var hon totalt ointresserad av samarbete, eller ens lyssna ett ögonblick på mig, ville inte leka med trasa som annars är favoriten.


Men plötsligt ändrade hon inställning och ville vara med. Jag gick den uppsatta rallylydnadsbanan med henne, som de tävlande gått, hon var så duktig att jag själv blev förvånad.


Sen gick jag till andra appellplanen och tränade henne utan koppel med hopp bl.a Även där var hon med på noterna.

 

.

Plötsligt gick det alldeles utmärkt att bli belönad med leksaken.

 

Sitt stanna kvar fungerade också.

 

 

Inte så lätt att ta kort själv på Maya när hon går fot. Jag ser henne ur fågelpersektiv, medan hon ser mig ur grodperspektiv.

 

När jag kom hem åkte vi till skogen och plockade trattisar.

 

     

Det är otroligt vad många träd som blåst omkull i den kraftiga blåst som vi haft under hösten.

 

 

Hundarna var helt slut när vi kom hem, Maya slocknade på hallmattan..

 

 

och Triss slocknade på köksgolvet.

 

   

Efter en stund böt dom sovplats, fortsatte att vara ganska utslagna fram till kvällsmaten. 

 


Av Kicki Fredlund - 13 oktober 2018 18:32

Idag var det KM på brukshundklubben i Skoga. Jag åkte dit och tittade på de tävlande.


Det började kl 10, då var det dimmigt, men klarnade upp efter hand.


 

Här har deltagarna gått "banvandring". Tävlingsmomenten var varierande och plockade från olika tävlingsgrenar.

 

 

Gunnel och Gunliz hade fixat matiga mackor, som skulle intas efter tävlingen.

 

 

Helena med inlånad hund.

 

 

Bl.a linförighet från lydnadsklassen.

Hinder i agility.

 

Äldst på plan 11 åriga Menja, matte Ninni var nog äldst på plan också den här dan.

 


 

Även moment från rallylydnad ingick.

 

     


Yvonne och Hexa på balansbrädan.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards