Alla inlägg den 24 oktober 2018

Av Kicki Fredlund - 24 oktober 2018 18:52

Jag åkte direkt efter frukost till Säter för att lämna in bilen. Motor och kupévärmare skulle installeras.


 

Men jag börjat med en bild från gårdagen på trötta hundar efter svamptur i regn.

 

  Innan jag kunde lämna ifrån mig bilen var det absolut tvunget att få den tvättad, för sktigare bil har sällan skådats, efter körning på leriga vägar med flera möten av stora lastbilar som körs som om dom ägde vägarna.

 

 

Medan bilen blev ren så satt jag ute i solen (och kylan) och spelade WF.

 

 

Bilen är nu lämnad.

 

  Kanske skulle man ta in här, eftersom det skulle ta hela dan innan bilen var klar.

 

 

Nä, jag promenerade genom Säter till Ylwa. Så lite vatten det var i Säterån.

 

     

Säter är en fin liten stad med fina gamla hus.

 

  Sjön Sjön Ljustern har jag till höger om mig, när stigningen upp till Åsen startar.

 

   

Sen knallar jag uppåt och uppåt och ännu mera uppåt, det är nämligen backe hela vägen. Passerar olika bostadsområden.

 

 

Nu, efter dryga 3 km är jag framme vid Ylwa och Oves hus.

 

Jag klarade att gå riktigt bra utan att få nämnvärt ont i knät, trots att det var asfalt hela vägen.


Jag fick förresten svar på knäröntgen igår, när läkaren ringde. Förkalkningar och pålagringar i miniskens båda skivor (jag gick gipsad för miniskskada när jag var 11-12 år gammal, så det var visst orsaken).

I övrigt måttlig artos i knät. Erbjöds kortisonspruta och sjukgymnastik, samma förslag för höften.


Hos Ylwa och Ove blev jag bjuden på både f.m.- fika och lunch.


 

Puma var mer vild än tam till en början och undrar varför hon måste ligga här medan vi fikar.

 

Till slut slocknade hon mitt i en rörelse.  

 

Åkte med Ylwa hem till mig för vi skulle ju träna hundarna kl 14.


 

Det var snorkallt trots solen. Jag frös som sjutton, mest om händerna, men Maya och jag tragglar vidare, Hon börjar bli duktig på att stanna kvar där jag sätter henne, även med lite störning, som här när jag går bort en bit för att fota.

 

Efter träningen fick jag åka med Ylwa tillbaka till Säter och hämta bilen, som nu var klar. 


Berra åkte också med, för vi åkte sen till Hedemora och handlade.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards