Alla inlägg under november 2014

Av Kicki Fredlund - 30 november 2014 13:12

Det är första advent idag och jag håller på att julstäda för fullt.

Började med köket igår, där har jag också fortsatt idag.


Nu kör jag den grundliga biten (det händer faktiskt ibland).


 

Igår blev fönstrena i köket tvättade, julgardinerna strukna och upphängda och adventstaken kom på plats.


Idag har jag dragit fram spisen gjort rent både bakom och runt om. Gjorde även ren ugnen (pluspoäng där).


 

Vem har sagt att ljusen måste vara vita eller röda? Jag hittade en urgammal ask med rosa ljus, så dom hamnade i staken som jag fyllt med mossa från skogen.


Nu ska jag göra ett litet uppehåll i fejandet och ta en promenad med hundarna. Solen tittade faktiskt fram för en stund sen, bäst att sno sig innan den försvinner igen. Skorpan får stanna hemma, Berra ligger idag och mår skit, annars hade han fått gå en kortis med Skorpan.


Önskar alla läsare en trevlig 1:a advent!


Av Kicki Fredlund - 30 november 2014 07:30

 

Idag är det första advent, det är nog många som hänger upp en krans. Jag har inte gjort det, den här hängde utanför en affär i Hedemora. Lite slarvigt gjord, så jag skulle nog kunna fixa når liknande om jag ansträngde mig.  

Av Kicki Fredlund - 29 november 2014 11:30

 

Det är ett högt tal på Triss' nummerlapp till Stora Stockholm nästa söndag, men så är det också massor av hundar anmälda. Frallorna är uppdelade på två domare 38 hanar döms av en domare från Canada och 58 tikar ska synas av en norsk domare vid namn Svein Bjarne Helgesen.


Ett annat tal, som är aktuellt är dagens nummer 333 på 365 foton. Yes!! Jag är ikapp, det trodde jag inte för ett tag sen när jag var beredd att lägga av.

Av Kicki Fredlund - 29 november 2014 11:11

 

Jag vet ju inte om resultatet kommer att bli strålande rent, men nu är fönstertvätten invigd. Nog var det skönt att slippa allt vad torktrasor heter, för vattnet försvann verkligen från fönstret, men det behövs lite träning, som med allt annat som man inte gjort tidigare.

Av Kicki Fredlund - 28 november 2014 18:46

Igår kväll träffade jag tjejerna i ridhuset. En timme var bokad, ganska lagom när det bara var tre st som tränade. Jag hade iofs Maya med mig, för att koppelträna henne och för att vara störande moment för dom andra. Maya var extremt intresserad av hästskiten, så det blev inte mycket till träning där för hennes del.


Dan innan, så startade Dialog In på lunchtravet i Umeå. Vi tittade på sändningen via datorn, det var jättedimmigt men man kunde ändå se lite.

Han är ju bara hur bra som helst i den klass han tävlar i. Helt överlägsen med ledning från start till mål.

Det här var den 5:e raka segern!   130.000 kr har det hunnit bli, så nu är han redan betald för dom som köpte honom i augusti.


 

Värdelös bild, fotat datorn med mobilen, men man ser ändå hur enkelt han vinner.


Jag hoppas att han får hålla sig frisk och kry, för då kan det bli många sköna slantar insprunget.

Av Kicki Fredlund - 28 november 2014 18:13

Idag åkte vi redan efter frukost till Borlänge. På agendan stod en massa inköp.


Jag är imponerad av mig själv som klarade av att fixa allt som var planerat.


Vi började med ICA MAXI, där dom hade extrapris på dammsugare.

   Det var den här modellen som kostade 995 kr isf 1.999 kr Den får invigas i morgon när det ska adventstädas. Dyrt ändå, för det var ju för Mayas tilltag att bita av sladden, som tvingade oss att köpa en ny. Det blev förmiddagsfika på ICA efter att allt vi skulle ha var inköpt.


Sen fortsatte vi till Stadium Outlet, det var meningen att vi skulle till Lager 157, men det blev en del inhandlat på Stadium innan vi hamnade på Lager 157. Riktigt bra priser på båda ställena. Det blev både underställ,T-skirtar, strumpor, handskar och skjorta till Berra och stretchjeans till mig (150 kr).


Vidare till Dollarstore, men där köpte jag bara saffran (3 förpackningar för 20 kr).

Hundshopen på våningen under hade inte den hundmat som jag skulle ha, men där träffade vi Stig-Ove, så vi blev kvar och pratade en stund.


Färden gick vidare till Clas Ohlson där jag köpte en Kärcher fönstertvätt. Dyr, javisst, men nu är det så många som skrytit om den så jag måste prova. Det var t.o.m en man bakom oss i kassan som såg att vi köpt en som sa. "Den där kommer ni aldrig att ångra, jag har börjat putsa fönster hemma sen frugan köpte en"   


Nu hade det hunnit bli lunchtid, så vi passade på att äta på IKEA, där hade dom börjat med julbord, men vi var inte tillräckligt hungriga för att hugga in på det, det får vi spara till en annan gång.


Ganska nöjda startade vi hemfärden. Vi stannade i Tjärnan och gick med hundarna, jag gick en rejäl promenad med tre av hundarna, medan Berra tog en kort koppelpromenad med Skorpan som är satt på vila några veckor, fortsatte sen till Hedemora där jag köpte hundmaten som jag inte fick tag på i Borlänge.


Avslutade med att få e.m fika hos Kerstin.







Av Kicki Fredlund - 28 november 2014 17:49

 

Om man kan kalla det här för ljuslek vet jag inte men ett ljusfenomen är det ändå när solen går ner  på detta vis.

Av Kicki Fredlund - 27 november 2014 17:23

 

Idag skulle jag vilja göra som dom värmedyrkande hundarna. Ligga framför brasan.


Jag har frysit precis hela dan, eldat och eldat, men ändå har jag knappt kommit upp i 20 grader varmt i rummet.


Hur ska det bli i vinter, idag har det bara varit -2 grader ute, men det är det kallaste hitintills.


Nu ska jag dessutom bege mig till ett ridhus utan värme. Jag får väl springa mig varm där. Tror bestämt att jag ska ta med mig Maya.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards