Alla inlägg under april 2016

Av Kicki Fredlund - 28 april 2016 18:01

I det eländiga regniga vädret så blev hundarna utan skogspromenad idag.


Inte heller blev nåt gjort utomhus.


Det fick bli inomhussysslor i stället.


Jag tvättade ett par maskiner och tog reda på den tvätten sen.


 

Jag bakade bullar (och även vaniljhorn), för på lördag ska lilla barnbarnsbarnet Novalie döpas och jag har lovat att att bidra med detta till dopkaffet.


 

När ändå ugnen var varm så gjorde jag varma svampmackor (på smörsopp, näst godaste svampen efter karl johan).


 

Jag köpte så lustiga tulpaner igår, såg inte när jag köpte dom att det var minst två tulpaner på varje stjälk.


 

Maya tvättar Jolly i ögonen. Jolly var under tiden intresserad Mayas mjukisråtta.





Av Kicki Fredlund - 28 april 2016 10:53

Om det inte regnar (vilket det gör just nu), så är det så ruggigt att man inte gärna vill gå ut.


Gårdagen var lika. Vi var ute korta stunder och rensade i trädgården.


Åkte till Hedemora och handlade. Hade förutom 5% pensionärsrabatt ett rabattkvitto på 10 % som var med i en tidning. Det är ju aldrig fel att spara in 70 kr på sånt som ändå måste inköpas.


Men den insparade slanten försvann med råge när vi passade på att äta på en lunchrestaurang som serverade raggmunk och fläsk. Mums!


Köpte ett antal säckar billig jord på Granngården. Jag brukar gödsla upp den billiga jorden med några nävar blå korn. Har aldrig märkt attt det växer sämre än om man har dyr jord.


 

Det händer faktiskt att hundarna går kopplade ibland (men inte långa biten). Men om det går väg nära så litar jag inte på nån av dom om det kommer en cyklist t.ex


Hemma satte jag ut några nya auktioner på Tradera. Sen var deet dags att förbereda valpkursen.


Igår var det mannfall, då halva gruppen var borta p.g.a sjukdom.

Av Kicki Fredlund - 28 april 2016 08:43

 

Jag tycker faktiskt att det är gräsligt att man ska behöva se sånt här i skogen.

Av Kicki Fredlund - 27 april 2016 09:02

Det kom ett par rejäla regnskurar även igår, den ena med både snö och hagel i.


Det blev några korta turer ut i trädgården och rensa  vidare i den otroligt ogräsfyllda rabatten.


Satte de få potatisar jag hade och sådde lite grönsaker och blommor.


 

På Tradera la jag ut auktioner på diverse blommor, bl.a Bellis som spridit sig från gräsmatta upp i rabatten.


Vi hade tur att slippa regnet när vi gick med hundarna i skogen. Tvärt om så var det en solig och skön promenad.


Jag bombar med bilder på älsklingarna. Vad av hjärtat är fullt talar munnen.


     

Jolly lullar mest för sig själv, även om hon fick ett par "tokryck" och skulle vara med på Triss och Mayas pinne.


     

Kanske inte den bästa av pinnar,lite väl mycket (farliga?) kvistar på den här.


     

Sötnosen med uppkäftig min (som oftast).









Av Kicki Fredlund - 27 april 2016 08:42

 

Igår när jag skulle så på landet och i pallkragen, så kom jag på en lösning hur jag skulle se vad och var jag sått. Skrev på bitar av wellpapp och stack sen ned ett buntband genom en kanal i wellpappen.

Enkelt sen att sätta ner stickorna i jorden.

(Bildkvallitén är usel med mobilen, men det var ju lösningen som gäller)

Av Kicki Fredlund - 26 april 2016 12:04

Igår kväll fick vi barnbarnsbarn nummer två.   


Nicklas, vårt näst äldsta barnbarn fick en liten gosse tillsammans med sin Natalie.


Han var inte så stor den lille, 48 cm lång och 2.950g



Av Kicki Fredlund - 26 april 2016 09:33

 

Ingen rök utan eld. Gårdagens brasa var snart avklarad.

Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 14:42

Idag har vi äntligen kunnat elda vår brasa. Det har blåst alldeles för mycket senaste tiden, så vi har inte vågat tidigare.


 

Brasan tog fart per omgående och var snart nedbrunnen.


 

Jag grävde om och rensade bort ogräs i lådan och på det lilla landet, så nu är det klart för sådd.


 

Inne hade potatisarna, som jag lagt på förgroning för bara en vecka sen grott jättefint.


 

Några satte jag i hinkar på altanen, sen är det bara att hålla tummen för att det ska bli potatis till midsommar.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards