Alla inlägg den 15 oktober 2018

Av Kicki Fredlund - 15 oktober 2018 08:56

Igår var vi och spårade igen. Det var rena sommarvädret, speciellt i solen, vi hade 18 grader på dan.


Det blir lätt att man gör liknande spår varje gång, men den här gången hade Anna och Ylwa gått ut två spår som korsade varandra.


Mariannes Doris gick det ena, hon gick först, sen gick jag det andra med Maya.


Maya fixade det galant trots att både hund och människor korsat hennes spår. I ena korsningen följde hon det andra spåret några få meter, men vände och gick tillbaka i det rätta spåret. Det låg 8 eller om det var 9 apporter av varierande svårhetsgrad i spåret, hon plockade dem alla. 


 

På vägen till spårträffen hade ett stort antal svanar och kanadagäss landat alldeles nära riksväg 70. Det  är ungefär en tredjedel av hela flocken som jag fick med på bild genom bilens nedvevade ruta.

 

 

En som kommer bli en duktig spårhund är Ylwas boxervalp Puma. Jag hade lagt ett 250 m långt spår med flera vinklar och 4 apporter. Hon hade lite problem i en vinkel och missade nån apport, men hon är målmedveten och gillar verkligen att spåra.

 

Efter spårningen åkte vi till annan skog och plockade trattisar, men det blev inte så länge för mitt knä gjorde så jä..a ont.


Det är nåt konstigt med knät, för på morgonen har jag inte alls ont, sen eskalerar det under dan för att framåt eftermiddagen värka nåt infernaliskt.


Just nu har jag inte ont alls, varken med värk eller att gå.


Idag får vi göra lite nytta i trädgården. 


 

Gräset behöver klippas (förhoppningsvis för sista gången), löv räfsas och dahliaknölarna grävas upp.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards