Alla inlägg under augusti 2015

Av Kicki Fredlund - 30 augusti 2015 17:01

Det blir inget bloggande  för mig medan vi är kvar på Gotland.

Jag väntar med att rapportera tills vi kommer hem.

Men på facebook har jag iaf skrivit om den fantastiska lördagen.

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2015 11:00

Lämpligt väder att vara inne och packa, för ute regnar det. Ett välbehövligt regn, även om det kom ganska mycket natten till igår också.


Packar gör jag inför gotlandsresan. När man ska ha hundar med sig är det lite extra att tänka på, så man får med allt som är väsentligt.


 

Nu blommar rosenskäran och astrarna, dom blev nog nöjda när det kom lite regn.


 

Amplarna och övriga krukväxter, kommer snälla vänner hit och vattnar medan vi är borta.

Av Kicki Fredlund - 26 augusti 2015 10:05

 

Har bränt mig i ugnen på armen (igen) för några dar sen, så nu blir det väl ett nytt minnesmärke.

Av Kicki Fredlund - 25 augusti 2015 18:16

Nä, det är väl inte grythundar dom är, men attan vad dom grävde ner sig i dag på skogspromenaden.


       

Det var ju så varmt och hundarna sökte svalka.

Behöver jag säga att dom fick bada när dom kom hem.   



 

Innan skogen hade vi varit hem till Helena, hade med fikabröd och lite annat med mig, så hon fick sätta på kaffebryggaren.


 

Helena har en jättefin altan (delvis inglasad).



Av Kicki Fredlund - 25 augusti 2015 15:04

Vi hade ju ärende till Borlänge igår. Kom till slut iväg som vi skulle på e.m


Bl.a var vi och hälsade Next Time som kallas Pju (men det stavas inte så), valpen som jag hade tänkt behålla.


 

Bestämt tror jag att hon kände igen mig. Men det var ju bara tre veckor sen hon flyttade.


  

I köket sov även 10 st små mätta tre-veckors flatvalpar.


 

Behövde komma ut och kissa lite.


 

Tränas att stå på bord inför kommande utställningar.


 

En riktig sötnöt. det ska bli så intressant att följa hennes utveckling.


 

För mig ser alla flattar i princip lika ut. Men killen på bordet var Sveriges framgångsrikaste förra året.




Av Kicki Fredlund - 25 augusti 2015 10:42

Tänk att vi fick rejäl sommarvärme till slut, trots den eländiga starten på sommaren.


Igår åkte vi till skogen tidigt, innan det blev för varmt för hundarna.


Jag fortsätter att plocka blåbär mest varje dag. Med 4 liter på 30 minuter så fattar man ju att det är väldigt gott om dom fortfarande. Vi åker dessutom till samma ställe varje gång.


Men igår gjorde jag en miss i beräkningen. För efter skogen skulle vi till Borlänge för att handla, men när jag kört en km, så kom jag på att jag hade papper kvar hemma, som skulle lämnas på eftermiddagen i Borlänge. Att åka två vändor var ju onödigt så vi åkte hem igen.


Hundarna såg lite förvånade ut när vi kom tillbaka redan efter 5 minuter. Dom får inte följa med i den här värmen.


 

När vi varit ute hoppar småhundarna genast ner i baljan för att svalka sig..


 

medan Jolly nöjer sig med att lägga sig i skuggan.


 

Dags att kliva ur, Maya har svalkat sig klart.


Av Kicki Fredlund - 25 augusti 2015 07:38

 

Ur led är tiden, med en midsommarstång i augusti.

Av Kicki Fredlund - 24 augusti 2015 20:42

Igår i strålande sol hade jag sista träffen på valpkursen. Den har gått ovanligt fort den här gången.


Det fina vädret har gjort sitt till, för då har jag inte varit så besvärad av ryggen.


Här kommer en hel radda av bilder på valparnas sista träff.


Det var ju ovanligt många deltagare den här gången. Jag hade jättebra hjälp av Anna, som numera är utan hund, men som tidigare gått kurs för mig med flera av sina tidigare hundar. Hon assisterade både på planen och med kaffekokning.


 

Mingla lite på egen hand...


 

medan jag hade enskilda genomgångar med deltagarna en och en. Pekar med hela armen, på vad vet jag inte.


 

En hel del passivitetsträning...


 

leken är också viktig.


 

"Vill du leka med mig?" Nu blev det ju inte så mycket lek valparna emellan, eftersom det är kontakten med ägaren som är viktigast på kursen.


 

Lilla blyga Bobby (t.h.) visste knappt om han skulle våga nosa på Aramis.


   

Två sötnosar, lilla Lovis och duktiga matte Maja.


 

Avslutningsvis gjorde jag en liten enkel rallylydnadsbana med ett fåtal skyltar för svängar, helomvändninagar och något sitt. Deltagarna fick gå och testa banan utan hund först,precis som man gör på en riktig rallylydnadstävling.


 

Aramis sitter duktigt vid "sittskylten".


Janka 5,5 månader gammal.


   

Ferdinand 4 månader


 

Det är så trevligt när jägarna också insett  det positiva med att gå valpkurs med sin blivande jakthund.

Husse Hans och hans Kajsa (5 mån.) hade dessutom jättefin kontakt.


 

Nästan hela gänget, det var två som inte kunde vara med på sista träffen.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards