Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Till veterinären m.m.

Av Kicki Fredlund - 14 maj 2014 13:30

Gårdagen blev en "flängardag". Först till veterinären med Maya. Inget brutet i.a.f men det kan ju vara en spricka, den läker av sig själv i så fall. Hon ömmade rejält i hasområdet. Vila blir det hur som helst i ett par veckor.


Vi åkte till skogen och promenerade med övriga hundar på hemvägen. Maya fick stanna i bilen, det fann hon sig i riktigt bra.


Sen var det att flänga iväg till Avesta på Hjärtskolan, som började kl 14. Den pågår tre tisdagar, med början förra veckan. Då var det en hjärtkirurg som pratade och visade bilder, det var intressant.


Men gårdagen var så tråkig att "klockorna stannade". Det var två dietister som pratade om rätt kost.

Tråkig röst hade hon som pratade mest, trist upplägg och inget nytt att komma med. 14.40 blev det en bensträckare, sen skulle det fortsättas en timme till, men då tackade vi för oss och gick. Jag hade somnat om vi stannat kvar.


Eftersom vi var i Avesta, så handlade vi på Willy's där, åt också på dalahästens restaurang, dom hade potatisbullar med stekt fläsk, mums! Annars kan man ju äta sig mätt på deras salladsbuffé, den går inte av för hackor. Glömde ta kort, men det var väl för jag var så hungrig.


 

Utanför stod en knallgul, vackert blommande forsythia.


Vi var även in på Ö&B, som ligger brevid. Det blev inte så mycket handlat, men en ny vaxduk (som känns som tyg) till bordet ute på altanen blev det i.a.f


När vi kom hem strax efter fem, så plockade jag ut gräsklipparen och premiärklippte för året, men det började småregna igen, så det blev bara baksidan som blev klippt.


 

Skönt att ha det gjort.



 
 
Astrid

Astrid

14 maj 2014 14:07

Så fint ni har det nu, här har gräsmatta precis börjat skifta i grönt och även björken
Vår Tindra gjorde illa sig när hon var fem månader, när vet. höll på med henne så knäppte det till och sedan kunde hon stödja på benet
Jag minns att hon skulle ta det väldigt lugnt i två veckor, hon har då inte fått något men av det

http://www.astridla.com

Kicki Fredlund

15 maj 2014 11:55

Vi har ju haft rekordtidig vår, och sluppit såna bakslag med snö som det varit uppe hos dig. Det är lika grönt nu som om det vore midsommar.
Valpen är bättre nu, men får fortsätta att vara lugn ett tag till.

 
Ingrid

Ingrid

14 maj 2014 16:28

Det var väl tur att det inte var något brutet. Du ska se om hon kommer att piggna till bara hon får vila.

Jag var med Åke två gånger hos dietister. Den första gången var när han fått gikt och den andra gången gällde det hans diabetes. Båda besöken gav väldigt lite och speciellt den som gällde diabetesen. Det var en förfärlig människa och jag var mer än arg när vi gick därifrån. Hon kunde inte komma med några råd alls och allt jag förslog var fel.
Här har jag klippt gräset för andra gången i år.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

15 maj 2014 11:52

Tänk att det är sån skillnad på vem som pratar och hur man lägger upp det man har att säga.
Usch, nu måste man klippa gräset varje vecka, drygt :-(
Kram

 
Paula

Paula

14 maj 2014 17:11

Hej, ja nu gick det bra att kliva in! Tack för tipset med stuvningen, hade jag inte tänkt på. Nu gjorde jag en jättegod stuvning på nässlor igår till min lax och idag äter jag resten till bräckt kassler. Mums
Alltid bra när inget är brutet men vilken otur ni har!
Kram

http://paulaz.se://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 maj 2014 11:49

Jag borde ju gå ut och plocka ett förråd av brännässlor nu, innan dom blir så grova, samma för kirskål. Jag har inte testat att ha som sallad, men ska göra det.
Valpen är bättre i benet, tackolov.

 
Raija

Raija

16 maj 2014 10:00

Skönt att det inte var så allvarligt med Maya. Hoppas det läker fint nu.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

16 maj 2014 17:39

Man blir ju lite rädd när det händer, men valpar är ju så mjuka, så dom klarar en hel del om dom inte bryter benen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards