Direktlänk till inlägg 29 april 2021

Solig morgon som blev en mulen dag.

Av Kicki Fredlund - 29 april 2021 12:26

Halv 8 i morse åkte jag till Hedemora och lämnade tillbaka Falcon till Gabbi, som arbetat natt.


Eftersom jag hade Maya och Onyx med i bilen så fortsatte jag till Tjärnan för promenad.


   

Då var det strålande sol, men fortfarande med markfrost efter den kalla natten.

 

 

Onyx har sin vana trogen sprungit sig helt flåsig.


Vi kunde sitta på altanen och f.m.-fika i solsken, men sen började det mulna på och kom även några regnstänk mitt på dan.


Jag började skura entrén, men ryggen protesterade ganska snart av den obekväma arbetställningen.


Det är ofattbart att det vitmålade kan bli så grönt för varje år.


Några asterplantor skolade jag till egna krukor.


 

Medan jag höll på med mitt så var Berra ute och eldade och fortsatte att såga bitar till ved av äppelträdet.

 

Igår, när Jag var i Uppsala, så hade Berra räfsat gräsmattorna. Jag är inte så pigg på att han gör såna saker när han är ensam hemma, eftersom jag vet att han kan få rejält ont i bröstet.



 
 
Ingrid

Ingrid

29 april 2021 17:02

Jag kan tänka mig att den arbetsställningen inte var den bästa för en ond rygg. Så skönt att Berra orkar vara ute och såga ved.
Ha en skön kväll!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

30 april 2021 09:25

Ryggen spökar mycket nu. Det är ju en dum årstid att vara klen i ryggen.
Berra gillar att greja i trädgården, men dessvärre tänker han sällan på följderna när han håller på för länge.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards