Alla inlägg den 15 april 2021

Av Kicki Fredlund - 15 april 2021 09:25

När deklarationsblanketterna kom, så noterade jag att vi fått betydligt mindre restskatt än vad vi brukar få.


Döm om min förvåning när jag idag skulle deklarera och såg att på min blankett stod det att jag skulle få tillbaka skatt!!!


Visserligen ynka 122 kr, men när jag är van att få ca 2.000 i restskatt, så var det verkligen en överraskning. Och Berra, som brukar få ca 3.000 i restskatt, ska den här gången bara betala 485 kr.


Jag hittade en rad där det stod skattereduktion för boende i vissa områden, vet inte att jag sett det på tidigare deklarationer. Men där fanns avdragen som förklarade varför vi fått så lite restskatt, eller som jag, ingen alls.


Det är inte så ofta man blir förvånad av den här anledningen.


Idag skiner solen från klarblå himmel, det ska visst bli varmare dag för dag nu tills vi till helgen ska ha +15 grader, låter bra om det sen stämmer in.


Jag är mycket bättre i ryggen, har just både skakat mattor och börjat dammsuga.


Orsaken kan vara (och är troligen) att jag börjat ta Pronaxen igen, efter upphåll några veckor.


Tabletterna är ju inflammationshämmande och smärtstillande och jag har tagit dem i hela mitt vuxna liv, men blev tillsagd att sluta, då de inte är bra för magen att ta dom länge.


Men även om det är lite som att välja mellan pest och kolera, så väljer jag nog att vara bättre i ryggen, även om den inte tål så mycket, varken med eller utan värktabletter.


Idag hoppas jag även att vi ska kunna börja röja lite i trädgården också.


 

Hundarna trynar i sin fluffiga bädd. Onyx är lite hängig på nåt vis, äter sämre, sover mycket.

 

 

Igår fick jag denna ljuvliga bild från Kelsey på lilla Charlie (jo det är en tjej), som nu blivit en månad gammal.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards