Alla inlägg den 10 april 2021

Av Kicki Fredlund - 10 april 2021 18:36

Även om det var en solig dag idag, så har den ändå varit kylig och fortsatt blåsig.


Det var - 1 grad i morse och ca + 6 grader på dan.


Mitt ryggskott har gått över, men det är tyvärr inte samma sak som att ryggen är bra, det är den aldrig. Jag får passa mig för vad jag gör.


Dessutom var det jobbigt att promenera idag, det brukar annars gå rätt bra.


   

Det var nog inte det bästa att jag tog den backigaste vägen med hundarna.

 

Det blev aldrig några våfflor när det var våffeldagen.


 

Men idag plockade jag fram våffeljärnen och gräddade från ett paket färdigt pulver.

 

 

Julkaktusen har tagit ett varv till och även blommat till påsk.

 

Idag har jag för första gången ringt ett videosamtal via mobilen till vännen Helena i USA.


Hon ligger 8 timmar efter oss, så när jag ringde på eftermiddagen satt hon och åt frukost.


Det var jättekul att pratas vid. Helena är så duktig med sina boxrar. Hon hade tävlat nosework igår och blivit en av 6 (av 38 startande) som klarade alla 5 stationerna och fick därmen en ny titel med Parker.


Jag har lagt klart ytterligere ett pussel. Nu vill jag ha värme så man kan gå ut och börja med trädgårdspyssel, i stället för att sitta inne och lägga pussel.


 

Oj, så många små figurer att hitta rätta platser för.



 

När bergen sjunger var boken som rekommenderades häromdagen på Go' kväll. Den lyssnade jag klart på idag. Handlingen utspelade sig i Vietnam under flera årtionden.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards