Alla inlägg den 5 april 2021

Av Kicki Fredlund - 5 april 2021 08:22

Hela påsken har ju varit ovanligt blåsig, men i morse hade det helt slutat blåsa, istället hade det kommit snö!


 

I morse såg det ut så här. Det var -3 grader. Hoppas solen kommer fram och smälter undan eländet.

 

Jag som tagit upp blomjorden ur förrådet för att skola plantor, men å andra sidan skulle inte min rygg gå med på det idag heller (jäkla ryggskott).


Då var det betydligt trevligare igår, även om det blåste, när vi var till skogen och spårade med hundarna.


Angelika, som hade ledig helg, la kluriga spår till Maya och Triss. Jag la spår till Elvys Greta och till Angelikas Selma.


   

Maya spårade hur bra som helst i blåsten och har här kommit fram till det roliga slutet. 


Mindre roligt var det att hon grävt fram en apport ur en rotvälta (som sagt Angelika lägger klurig spår).

Maya blev helt full med mjölig och dammig pinnmo i både ansiktet och på kroppen.


Onyx spår kan vi glömma. Har aldrig sett henne så okoncentrerad. Hon rusade mest fram, rätt ibland och fel ibland. Apporterna som jag gjort av äppelkvistar, dom struntade hon fullständigt i.


   

Efter halva spåret bröt jag och selade av henne.

 

 

Selma duktig som vanligt, här har hon kommit till slutet. Jag tog kortet på långt avstånd, för då hade jag så ont ryggen att jag knappt tog mig fram.

 

Ett nytt pussel har kommit på bordet, eller nytt och nytt, jag betar av mina gamla som inte blivit lagda på mer än 10 år.


Under tiden lyssnar jag på böcker, den ena efter den andra.


T.ex.  En liten jävel över bron efterföljare tillSå putsas en skitstövel

 


Det svänger i bokvalen, just nu lyssnar jag på Jamåhonleva av Anders Roslund


En bok att rekommendera är Träskkungens dotter, som jag lyssnade på nyligen. Den var lika bra som Där kräftorna sjunger, som är en av de bättre böckerna jag lyssnat på.


    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards