Alla inlägg den 4 april 2021

Av Kicki Fredlund - 4 april 2021 08:43

Det är inte bara påsken som fortsätter, det gör även mitt ryggskott.


Var lite bättre igår, men sämre idag igen.


Fick ett mycket kärt besök igår av son och sonhustru.


De kom lagom till 11-kaffet och stannade till 4-tiden, då de hade andra planer för resten av påsken.


Vi fick hjälp med flera saker som jag inte klarat.


T.ex få ihop soffan. Det visade sig att upphängningen mellan två sektioner var felvänd, så de fick skruvas loss och vändas på. Passformen är inte perfekt mellan sittsektionerna, men det är fel från tillverkningen och inget vi kan göra något åt.

 


Dags att ta kontakt med säljaren igen efter helgen.


Jag fick även hjälp att laga två köksluckor, de sitter uppe på kylen och frysen och på den höjden kan jag inte göra något p.g.a min högra axel.


Glödlampor i taket i hallen blev också utbytta.


Vädret var soligt, om än ganska blåsigt, men vi kunde sitta ute på altanen och äta. Det blev inte den påskmiddag som vi brukar ha, men det blev i.a.f sill och ägghalvor, innan vi åt helstekt fläskytterfilé med potatisgratäng och svampsås.


 

Fick också soltaket på paviljongen uppsatt.

 

 

Ytterligera ett pussel lagt. Det har tagit många dagar, så svårt att få till alla dessa huvuden och blåa kläder.

 

Jag minns inte hur många år sedan jag fick det här pusslet av SBK, det var nåt jubileumsår.


Nu ska jag fixa fikakorgen för att åka till skogen och spåra med hundarna, hoppas att ryggen håller.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards