Alla inlägg den 8 april 2021

Av Kicki Fredlund - 8 april 2021 09:57

Igår hade jag bestämt träff med Marianne och Ylwa vid sjön.


Jag promenerade dit med Onyx som ensamhund.


     

Medan jag väntade på dom andra så testade Onyx det kristallklara vattnet.

 

    

Sist jag var här så var det is på sjön och jag hade åkt spark över till andra sidan. Nu krusade sig vattnet i den hårda blåsten.

 

   

Marianne visade upp sitt lilla nyförvärv, tibetanska spanieln Nala, som hon skaffat för att Tjingis skulle få en lekkompis.

 

Tyvärr gick inte den kalla blåsten alls bra ihop med min onda rygg, så jag bröt upp och gick hem igen ganska snart.


Gjorde några varma svampmackor, som blev gårdagens middag.


Idag är läget ungefär lika för ryggen. Jag blir bättre en stund när tabletterna verkar, men så snart jag försöker göra nånting så blir det sämre.


Har i alla fall lyckats skola några ynkliga små tomatplantor och några gurkdito på morgonen, men golven ropar på dammsugning, men min rygg vill inte lyssna.


Jag lägger väl lite pussel och lyssnar på en ny ljudbok och väntar på att ryggskottet ska ge sig helt nån gång.


 

Just nu andra boken i serien Doggerland, Stormvarning.  Den första, Felsteg, har jag lyssnat på tidigare. 


 

Igår lyssnade jag klart på Den andra systern av Peter Nyström & Peter Mohlin, som är en uppföljare till Det sista livet, som jag också lyssnat på.


Båda riktigt bra och läs/lyssnarvärda enligt mig.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards