Alla inlägg den 22 april 2021

Av Kicki Fredlund - 22 april 2021 17:48

Som det snöade våldsamt i morse och en bit in på förmiddagen.


Jag hade bestämt träff med Gabbi i Hedemora för att åka till Skinnskatteberg och se på Joannas valpar i senaste kullen.


Det var meningen att jag skulle köra med vår bil, men med en halv dm snö på vägbanan och sommardäck, så var jag glad att Gabbi körde i stället.


Kanske borde vi stannat hemma, men vi var båda så sugna att få se valparna och även prata hund ett tag med Joanna.


När vi sen åkte hem hade det mesta av snön töat bort och vägbanorna var rena igen.


       

En hel hög med ljuvliga knappt 8 veckor gamla valpar.


 

Joannas syster kom in med nybakade frallor och kaffe. Jag hade med mig hallonkaka och bullar, det det blev ett riktigt fikakalas.

 

 

Omgiven av kärlek, jag med polska valpen i knät och Joanna med en av de små, mellan oss är det Ester och Frank, men jag vet inte vilken som är vilken på bilden. Längst till höger min namne Kiki. Utanför fönstret ser man snön som fallit.

 

 

Den polska valpen La Furia Roha Mamacita, kallad Bebis än så länge. 6 månader gammal, otroligt lovande i mina ögon med fantastiska vinklar och vackert huvud,

 

Hon hade varit med Joanna och målat i stugan dan innan, så hon hade vit färg bl.a i morrhåren.

 

När jag var hemma i Hedemora igen, så passade jag på att handla.


   

Bl.a köpte jag lite blommor. Det är inte ofta jag har rosor, det brukar mest vara tulpaner på våren.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards