Direktlänk till inlägg 11 april 2021

Äntligen vindstilla!

Av Kicki Fredlund - 11 april 2021 13:07

Idag blåste det så lite att vi kunde elda vårbrasan äntligen. Det har ju blåst i flera veckor känns det som.


Dessvärre tog mitt ryggskott om i morse, så jag hade ett elände när jag åkte till Hedemora och handlade, men det var positivt att det var väldigt lite folk både på Lidl och ICA strax efter kl 9 när jag var där.


Med extra värktabletter så klarade jag sen riktigt bra att ta ris till brasan. I alla fall en stund.


 

Med lite papper och tändvätska så får Berra fyr på rishögen.

 

 

Sen var den snart utbrunnen, trots att vi matade den med mer ris hela tiden.

 

       

Lite vårglädje.

 

 

Det är ju synd att snödropparna är just som droppar, för man ser ju inte hur vackra dom är inuti.

 

 

Onyx på väg ut...   

och senare på väg in.

 

Jag hoppade över spårandet idag p.g.a ryggen. Det var viktigare att vi fick elda upp brasan.


Men nu ska jag ta bilen och åka till skogen med hundarna, så dom får sin promenad. Berra stannar hemma och kollar på travet. Han har nog kanske t.o.m gjort lite för mycket för vad han borde.



 
 
Ingrid

Ingrid

11 april 2021 18:04

Så skönt för Berra att ha fått elda upp rishögen, men trist att din rygg är sämre igen. Men du är duktig som orkar glädja dig och våren och vårblommorna i alla fall.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

11 april 2021 19:06

Ja, vi har velat sätta fyr på den högen länge, men hindrats av det kraftiga blåsandet.

Man får vara glad för det lilla och jag tycker om blommor.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

11 april 2021 19:14

Skönt att ha det gjort med eldningen. Sen kan det ju bli så torrt så det inte går. Här har dom redan varnat för gräsbränder. Roligt att se lite vårblommor! Snödropparna har ju blommat här också, men jag bor inte så jag ser de vilda. Satte ju några tulpaner i höstas och nu har rådjuren ätit upp dom! T.o.m ryckt upp dom! Ohyra!
Måste vara skönt för hundarna att kunna springa runt på tomten?
Ha det gott och ta väl hand om Er! 😊

http://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

12 april 2021 09:09

Ja, det var tur att vi eldade igår, för idag har vi mer än en dm snö!
Vad trist att rådjuren tar dina tulpaner. Har du provat blodmjöl, ska visst kunna skrämma bort dom.
Hundarna sitter mest ute och solar sig (om det finns nån sol) när dom är ute på tomten.
Ha det gott du också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards