Direktlänk till inlägg 25 mars 2021

Nyttigt och onyttigt.

Av Kicki Fredlund - 25 mars 2021 16:07

I morse, direkt efter frukost så bakade jag vaniljhorn och gjorde en stor sats råkostsallad. Snacka om nyttigt och onyttigt.


 

Men eftersom det är en 5:2 dag idag, så får vi vänta med att smaka på det till i morgon.

 

Efter förmiddagsfikat så åkte vi till soptippen i Hedemora, nu var det det sista av den gamla soffan som gick iväg.


Sen gick vi med hundarna i Tjärnan. Plötsligt under promenaden så stack Onyx som en pil. Som tur var såg jag före Maya vad det var så jag hann koppla upp henne.


 

Det var Maria som var ute med sina borzoier. Onyx vågade inte fram och kom tillbaka när jag visslade på henne. Bilden har jag snott av Maria, hon skickade den sen hon ringt i skogen när hon såg vem det var som var där samtidigt som hon.

 

 

Jag har satt några minipåskliljor på trappen. På nåt vis ska man väl se att det snart är påsk.

 


 
 
Ingrid

Ingrid

25 mars 2021 17:13

Så påskfint du gjort på trappan.
Man får göra så gott man kan för att få det lite trevligt.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

25 mars 2021 18:36

Jorden var fortfarande mest frusen, så det var lite svårt att få dit lökarna, men det blev ändå något.
Kram

 
Maria

Maria

25 mars 2021 17:26

Trevligt att ses i skogen 💕

http://dalahundhotell.se

Kicki Fredlund

25 mars 2021 18:35

Ja, även om det blev på håll och mest i telefon.

 
Ingen bild

Hillevi

25 mars 2021 18:58

Oj, så fina borzoier! Onyx har lite självbevarelsedrift ändå och Maya hann inte "lära ut" något alternativ där!
Så gott med råkostsallad och vaniljhornen jämnar ut nyttigheten! 😏

Kicki Fredlund

25 mars 2021 19:14

Onyx går inte ända fram till främmande hundar, men annat är det när dom blir två. Maya blir tuff som sjutton.
Jag har inte träffat just dessa två borzoier, men flera av hennes tidigare.
Ja, i morgon kan vi köra utjämningen mellan nyttigt och onyttigt.

 
Ingen bild

Hillevi igen

25 mars 2021 19:11

Äsch, tryckte iväg...
Här laddas det för att krafsa bort fjolårsgräs så vårblommorna får en chans men oj så trött (eller lat) jag är, som varje vår. Imorgon SKA jag!
Vipor o svanar o tussilago lovar att SNART kommer våren!

Kicki Fredlund

25 mars 2021 19:18

Jag har inte börjat krafsa än, det är faktiskt blötare än vad man kan tro.
Svanar i stora mängder och Kanadagäss, men annars just inga vårtecken i naturen.
Trist att du är vårtrött, jag är året-runt-trött nu för tiden, men den mörka vintern är värst. På våren brukar jag annars vakna till lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards