Alla inlägg den 21 mars 2021

Av Kicki Fredlund - 21 mars 2021 14:17

Åh fy fanken vad det blåste idag när vi var till skogen och spårade med hundarna.


Det var +4 grader och även en del sol, men det var snorkallt p.g.a blåsten.


Jag blir så full i skratt på ett vis med Onyx. Hon är duktig på att spåra, men var lite yvig idag p.g.a blåsten och även lite okoncentrerad i början.


Hon markerar varje apport, men tar absolut inte upp dem i munnen. Det finns inget sätt som jag kan få henne att göra det, byta med godis , nej, leka med pinnen, nej, leka tillsammans med nån annan med pinnen, nej, prova kampa med den. NEJ, hon tar bara inte upp den.


   

Döm då om min förvåning när hon gräver fram en pinne under trädstammen och kommer med den i munnen!!! Det visade sig att detta var en liten naturpinne av björk, alltså ingen vanlig tillsågad apportpinne.

 

       

När vi sen kom till spårslutet, så blev Onyx lite fundersam på hur hon skulle få tag i handsken som Angelika hade hängt i en gren (för hon var rädd att den skulle blåsa bort annars). Men det fixade hon till sist.

 

Maya var väldigt målmedveten och spårsäker idag, Angelika hade lagt även det spåret.


 

Det här skulle bara vara ett foto, men jag kom åt fel knapp på mobilen, så det blev en hastig videosnutt när Maya kom till slutet på sitt spår. Leksaken ska dödas!

 

 

Jag hade lagt ett spår till Puma, här håller Ylwa på att sela på henne vid spårstarten.

 

Berra och jag åkte till Hedemora och handlade på vägen hem. Nu ska jag fixa mat.


Enkelt ska det bli. Fördigköpt Keldasoppa och efter det lika fördigköpt västerbottenpaj, som var på extrapris på ICA för 20 kr /st.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards