Alla inlägg den 19 mars 2021

Av Kicki Fredlund - 19 mars 2021 16:21





Jag har länge funderat på att gå med, men jag har så lätt för att glömma såna här återkommande saker.

 

Hos Elisamatilda  får man uppslagen för ämnena för Fem en fredag.


Frågorna denna vecka var.

  1. När har du alla taggar utåt?
  2. När känner du dig som mest bakom flötet?
  3. Vad dammade du av senast?
  4. Vad har du för gammal surdeg som ligger?
  5. Vad har du siktet inställt på?

När har du alla taggar utåt?

Det händer nog ganska ofta i dessa pandemins tider. Jag blir otroligt irriterad på folk som inte håller avstånd. Jag vill inte att nån flåsar mig i nacken i affären t.ex


När känner du dig mest bakom flötet?

Inte så ofta som jag kanske borde. T.ex visste jag inte vad idiomatisk betyder.


Vad dammande du av senast?

Det var faktiskt så sent som igår som jag dammade möblerna i stora rummet.


Vad har du för gammal surdeg som ligger?

Massor, tyvärr. Det är kartonger med kläder som ska till Erikshjälpen, prylar som jag borde lägga ut på Tradera. Sopor i garaget som ska kastas m.m


Vad har du siktet inställt på?

Närmast är det en exteriörbedömning nästa söndag. I brist på utställning, där alla fortfarande är inställda fram till hösten (eller längre). Så får man ta vad som bjuds. Jag och valpköparen Gabriella åker med Onyx och hennes kullbror Falcon till Gagnef då.




Av Kicki Fredlund - 19 mars 2021 09:25

Igår kom en man som vi anlitet via Veteranpoolen, för att beskära vårt eftersatta äppelträd.


  

Trädet har ju länge varit i behov av lite vård (inte så lite heller). Nu bad jag att han skulle kapa bort hela toppen, vi har ju ingen glädje av äpplen som man aldrig kommer åt.


Jag gick ut flera gånger och bad honom ta av mer, då han bara sågade bort småkvistar, men inga grenar.


 

Till slut blev det en redig hög på marken, som vi har att ta reda på.

 

Vi åkte till skogen med hundarna som vanligt, för det var ju ingen mening att stanna hemma medan sågandet pågick, när man ändå inget kunde göra för att hjälpa till.


 

Det finns fortfarande snö på undanskymda platser.

 

   

Maya letar godis uppe på en rotvälta, medan Onyx mest tittar på.

 

Igår var det en 5:2 dag, alltså inga godsaker till kaffet, och till sängs lite småhungrig.


Idag kanske vi kan sitta ute på altanen och fika igen, solen skiner, men det var en kylig morgon med -6 grader.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards