Direktlänk till inlägg 13 maj 2016

Kärt besök

Av Kicki Fredlund - 13 maj 2016 10:29

Igår komThomas och Katinka från Trollhättan lagom till f.m.-fikat. Dom hade åkt hemifrån redan vid 6 på morgonen


   

I strålande sol satt vi ute på altanen och fikade


 

Sen fick jag massor av hjälp av Katinka att gräva upp vintergröna, som spridit sig aldeles för långt.

Jag säljer dom i massor på Tradera.


 

Jolly har placerat sig i skuggan. Hon mår inte så bra för tillfället, äter dåligt, kräks en hel del och sover väldigt mycket. Åh, vad det känns tungt när jag vet att hennes dagar förmodligen är räknade.

Jag vill ju att hon ska få en bra sommar. Den blir ju troligen hennes sista.


Jag fick göra en avstickare till VC på e.m Skulle ta blodprov inför den behandling som jag ska få på onkologen på måndag.


Jag hade kokat en bit revbensspjäll länge och väl, la den sen i marinad. Köpte även lite tilltugg när jag ändå var till Hedemora, små grillspett med chilikryddad kyckling och lite oliver och marinerad vitlök.


Thomas skötte grillen, där är han en mästare. Det blev ju mest att värma på de olika kötten, men det smakade så bra att sitta ute och äta. Vi hann även prata en hel del.


Det händer ju nästan aldrig att det bara är dom två som är här. Även om det är jättetrevligt när alla kommer, så hinner man inte prata så värst mycket med var och en när man är 12-13 st.


I morse, direkt efter tidig frukost, åkte Thomas och Katinka vidare till Nicklas och Natalie i Vallentuna, dels för att träffa första barnbarnet och dels för att hjälpa till med flytten till nyinköpt villa.


Jag har varit ute och grävt i rabatten så länge orken tillät. Det är ett rejält omslag i vädret, bara 7 grader och regnet hänger i luften.


Asch då, det har redan börjat regna, jag som skulle ut en vända till.




 
 
Ingrid

Ingrid

13 maj 2016 18:47

Så gott att få lite hjälp både i trädgården och med grillningen.
Hoppas att Jolly får må bra i sommar!
Ha en Glad Pingst!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

14 maj 2016 09:09

Både Thomas och Katinka är väldigt hjälpsamma, frågar alltid vad dom kan göra, eller vad jag vill ha hjälp med.
Jag visste inte ens att det var pingst, förrän dom pratade om det på radion. Snacka om att alla dagar är lika
Trevlig helg till dig också!

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

13 maj 2016 21:35

Håller tummarna för att Jolly repar sig igen. Det är en tuff tid för hundägaren när ålderdomen ger ökande krämpor.
Så bra att du fick hjälp, hoppas du inte överanstränger dig denna sommar för du har faktiskt en tuff behandling i bagaget och det gäller att återhämta sig ordentligt. Varför håller jag på o förmanar dig, en klok och vettig kvinna som känner sin egen kropp? Skickar en glad pingst-kram istället!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

14 maj 2016 09:06

Ja, jag hoppas att Jolly får vara med ett tag till.
Yes, jag kan ta vara på mig själv, men tack för din omtanke.
Glad pingst tillbaka!

 
Menageriet

Menageriet

13 maj 2016 23:24

Hejsan i stugan!
Nu har jag läst ifatt och jag förstår inte hur Ni orkar med allt!
Nu hade Ni visserligen trevligt och hjälpsamt besök, men annars?
Tråkigt att valpkursen slutade med så få deltagare, men sånt händer ju ibland?
Själv är jag mest inne på Instagram numera, men jag har uppdaterat bloggen idag i alla fall. Tycker IG är smidigare och man får mer respons på det man lägger in? Inte tar det så mycket tid heller som bloggen? Men allt har sin tid och bloggen har ju alltid gått i vågor.
Sommaren har man ju alltid lite mer att skriva om dessutom.
Ja, det märks nu att Jolly blivit väldigt gammal på sista tiden? För hennes skull får man hoppas att det inte blir så varmt i sommar? Har Du frågat veterinären om att ge henne Losec? En del hundar får ju det om dom har problem med magen?
Famos han åt gräs och kräktes minst en gång om dagen sista åren. Han åt dåligt hela sitt liv och blev lätt mager. Såg ju inte så vackert ut när han blev klippt, men vad ska man göra när dom inte äter?
Vi har haft fint väder ett tag, men har det blivit kallare igen. Det är extremt torrt i markerna, så lite regn skulle inte skada.
Nu får jag önska Er en riktigt skön Pingsthelg och skickar kramar till Er! ♥

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

14 maj 2016 09:04

Jag kollar din blogg då och då för att se om nåt nytt skrivits.
Jag ger Jolly specialfoder för magen.
Här snöade det i morse :(
Fin helg önskar jag dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards