Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Ingen förbättring

Av Kicki Fredlund - 13 maj 2014 09:52

Det är tyvärr ingen större förbättring på Mayas hälta.


Jag har ringt veterinären och fått en akuttid halv 12.


 

Nu är hon förvisad till sin valphage för att hålla sig lugn, men hon gör heller inga större ansatser att busa, så hon har troligen ont i benet   


Som om det inte räckte med det, så är Triss dålig i magen, äter gräs som en häst och har fått inflammation i ett öra (får ta henne också med till veterinären).


Skorpan har ätit jättedåligt ett par dar och ligger gärna och kurar för sig själv..


 

men nu ligger hon i soffan med Jolly. Jolly, gamlingen, är den enda som verkar må bra just nu.

 
 
Ingen bild

Ingegerd

13 maj 2014 11:29

Ibland kommer mycket på en gång! Behöver ju inte vara så allvarligt med Maya, en ung sprallig hund kan förta sig i sin iver. Det är jobbigt då de får diarré, tar tid och envishet att bli av med. Jag använder Canicur och inget annat i tre dgr. Hoppas på snar bättring för alla!

 
Ingrid

Ingrid

13 maj 2014 11:42

Alltid ska det var någonting! Nu skulle du ju ha det lugnt efter allt jobb med valparna. Hoppas att det inte är något allvarligt med Maya och att de andra kryar på sig. Det är ju tur att du har en frisk hund i alla fall. ;)
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

14 maj 2014 11:48

Men visst är det så, att alltid är det nåt.
Jag tror inte att det är så allvarligt med Maya, men hon haltar än. Kram

 
Raija

Raija

13 maj 2014 11:51

Men oj, det här låter inte kul med flera av hundarna som inte mår bra. Hoppas din veterinär är lika snäll som min, för jag behövde bara betala för en hund, fast hon undersökte alla tre i januari.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

14 maj 2014 11:46

Nä, fullt så snäll är inte min veterinär, men jag sparade ändå nån krona igår, då han fick vaccinera Maya på samma gång.

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

13 maj 2014 13:38

Oj :( en redig djursjukstuga hos dig. Stackars dom, inte lätt att kunna tala om hur man mår. Men de där med att äta gräs, de gör mina oxå utan att vara sjuka :)
Krya nu på alla dina vänner.
Kramiz

http://anki-nilsson.blogspot.se

Kicki Fredlund

14 maj 2014 11:45

Ja, trist när dom inte mår bra, men dom stora är pigga, trots att Triss fortsätter att beta.
Visst kan dom äta gräs utan att vara dåliga, alla tre brukar göra det. Jolly mest.

 
Cici

Cici

13 maj 2014 14:57

Fort är det gjort att man trampar på en liten hund som snor omkring. Kom ihåg hur maken ringde mig ett par gånger och var olycklig över att han trampat på Cilla när hon var valp.
Men haltar Maya efter så pass lång tid så har hon förstås ont och då är det klokt att vända sig till sakkunskapen. Förhoppningsvis är det en bagatell som snart går över. Gräs äter mina hundar i perioder utan att vara sjuka för det. Hoppas att ni snart mår bra alla!

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

14 maj 2014 11:43

Ja, visst är det lätt hänt, men ändå är det sällan det händer som tur är. Jag tror aldrig jag trampat på en valp tidigare, men dom stora har nog haft en tå ivägen mer än en gång, speciellt lått gjort när man tränar.
Mina äter också gräs i omgångar, men just nu extremt mycket på Triss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards