Alla inlägg den 5 mars 2021

Av Kicki Fredlund - 5 mars 2021 15:53

Jag har ibland funderat på att hoppa på såna här veckovis återkommande "enkäter".


Varför det inte blivit av är nog mest för att jag är så dagvill, att jag knappt vet när det är fredag, eller nån annan dag, dessutom glömsk.


Men kanske jag ändå skulle prova. Det är ElisaMatilda som står för Fem en fredag.


 1. Vilka fem maträtter skulle du välja att för alltid äta?

Kyckling i alla dess former, lax, eller annan fisk, pajer och köttfärs. Det blev bara 4, men det räcker långt.


2. Vilka fyra saker i källaren/förrådet skulle du egentligen kunna slänga?

Oj, räcker det med fyra. Gamla hundsaker, verktyg, byttor, burkar och blomkrukor.


3. Vilka är dina tre favoritklädesplagg i din garderob?
Jeans, T-skirt och en bomullströja på det.


4. Vilka två telefonnummer kan du utantill?
Mitt eget och 1177, annars är det nog illa nu för tiden med sifferminnet.


5. Vilken enda högtid skulle du fira om du måste välja?

Det måste väl bli julen, även om de flesta högtiderna går mig spårlöst förbi.


Av Kicki Fredlund - 5 mars 2021 10:06

Både Maya och Onyx har blivit morgontrötta, Maya har nog alltid varit det, men nu är det lika med Onyx.


Berra och jag går ju inte upp speciellt tidigt, halv 8 för det mesta. Men hundarna visar inga livstecken, eller vilja att stiga upp trots att dom ligger helt nära i köket, medan vi fixar till frukosten och äter.


Men sen tvingar jag upp dom så dom får gå ut och sen få sin mórgonmat, som Onyx äntligen har börjat äta som en normal hund.


 

Ligga nära är viktigare än att få plats, det står en större hundsäng intill, men i den finns inte nån fluffig bädd.

 

När jag förflyttar mig till datorn, så kommer dom efter och byter bädd för att vara där jag är.


 

Bättre med plats här, men fortfarande är det ligga nära som gäller.

 

Jag måste elda i kaminen hela förmiddagarna. I morse var det bara 17 grader i rummet. Trist om vi måste slösa på ved i flera veckor innan luftvärmepumpen ev. blir lagad.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards