Alla inlägg den 10 mars 2021

Av Kicki Fredlund - 10 mars 2021 15:55

I morse hade jag tid över nätet med en läkare (har aldrig testat det tidigare). Jag skulle förnya recept och tänkte att det skulle gå fortare än att vänta på Vårcentralen 5 arbetsdagar innan recepten fanns på Apoteket.


Det tog 30 minuter av skrivande fram och  tillbaka av läkarens frågor och mina svar.


Det slutade med att jag sa tack så mycket för ingenting, jag får vända mig till VC.


Jag ville ha recept på Pronaxen och Paraflex, men hon tyckte att det skulle inte vara bra för magen vid min ålder med Pronaxen.


Men jag har tagit den tabletten dagligen i nästan 60 år, så jag tror inte att den plötsligt skulle vara skadlig p.g.a min ålder, men hon ville inte skriva ut den, så det får bli VC i alla fall, med sina väntetider. För det var ju ingen vits att jag skulle få bara ett recept, då kan jag lika gärna få båda via VC.


Direkt efter avslutad chatkontakt med läkaren, så åkte jag till Hedemora, där jag hade tid för min årliga synundersökning.


Konstaterades att jag troligen hade början till grå starr, men jag fick bestämma sjäv om jag skulle avvakta eller om remiss till ögonläkare i Falun skulle skickas omgående.


Jag avvaktar, men det kanske var dumt med tanke på väntetiderna.


Idag var det kallt om fingrarna när vi gick i skogen med hundarna, hade förstås för tunna vantar för de 6 minusgraderna som rådde.


 

Maya stannar ofta till och bara står och spanar och lyssnar, men här fanns inget att se.

 

Hemkomna från skogen lagade jag mat lite hastigt.


 

Det blev spagetti carbonara, med både äggula och grädde. (Benjamin Ingrosso skulle väl skrika rakt ut "Det ska INTE vara grädde i en carbonara")


Nu ska jag fortsätta att lägga pussel, har just lagt upp ett nytt på 1.000 bitar.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards