Direktlänk till inlägg 24 december 2020

Så blev det julafton ändå.

Av Kicki Fredlund - 24 december 2020 15:47

Många samtal har det blivit igår och idag, då jag ringt och önskat God Jul till nära och kära, eller andra har ringt hit i samma ärende.


Det går absolut ingen nöd på Berra och mig, men nog är det både tomt och även trist att inte ha några barn eller barnbarn här.


Aldrig har vi väl haft ett så påvert julbord heller. Men vi blev proppmätta andå, trots att där bara fanns sill, janssons och skinka, allt inhandlat i färdigt skick. Ris a' la Malta till kaffet, gjord på färdig gröt. Jag bara vispade i grädde. Hade dessutom drottningsylt till (den var i alla fall hemgjord).


   

Projektet att sätta ihop soffan får vila över jul. Den är provisioriskt hopsatt. Var och en kan se nivåskillnaderna på ryggstöden.

 


Igår åkte ytterligare delar av gamla soffan på tippen, men än är mycket kvar som ska dit.


Dagens goda gärning står barnbarnet Felix för. Hans fästmö arbetade hela dagen och under tiden var Felix tomte i Alingsås med omnejd hos olika familjer, allt utomhus och på säkert coronaavstånd. 

 

Felix la ut en blänkare på FaceBook att han kunde vara tomte hos behövande och han fick fullt schema från morgon till kväll.


 

Han skickade en bild där han är tomte vid ett stall.

 

 

Innan vi åt på eftermiddagen så hade vi gått en rejäl skogspromenad med hundarna. 

 

Solen sken faktiskt idag också, lite kyligare var det med 1 minusgrad.


Önskar alla mina bloggläsare en God fortsättning på Julen!

 

 

 
 
paula

paula

24 december 2020 22:49

Så klokt av er att handla färdig julmat! Skulle gjort detsamma, nu sitter jag här med en 2kilos skinka och ett kilo revben som jag inte kommer att äta upp. Möjligen kan jag frysa halva skinkan. Så himla onödigt att handla på sig. Vilken fin kille Felix är som ställde upp som tomte! Sitter ni bekvämt i soffan, det är väl ändå det viktigaste, den ser jätteskön ut! Gott slut på skitåret, hoppas nästa blir betydligt bättre
kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

25 december 2020 09:45

Vår skinka var på närmare 3 kg, det var den minsta jag hittade. Men vi får nog i oss den innan den blir förstörd. Frukostknäcke (inte den kryddade julvarianten) med en skinkskiva och senap är ju jättegott.
Felix har aldrig tyckt om julaftonen, inte ens när han var barn, så det var perfekt för honom att i stället göra andra glada.
Jodå man sitter rätt bra i soffan, men jag var ju så barnsligt förtjust i den gamla.
Ja, det här året är inget man kommer att sakna, förhoppningsvis blir 2021 bättre.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards