Alla inlägg den 16 december 2020

Av Kicki Fredlund - 16 december 2020 08:51

Om jag var latare än latast igår, så måste jag nog anstränga mig lite idag.


Jag har skakat mattor och dammsugit på morgonen.


Nu ska dammtrasan och sen golvmoppen få göra sitt.


Man kunde ju tro att det inte blir så skitigt på golven med dessa små hundar i huset, men även små  drar in mycket skit, även om man torkar av tassarna när hundarna varit ute.


Det har blivit en del TV-tittande senaste dagarna.


Igår tittade vi, i brist på annat, på Ernst Kirchsteiger, säga vad man vill om honom, men kreativ som få är han i alla fall.


Så har vi sett Anders tittar in. Senast var han hos Tony Irving och hans man. Där visade det sig att Tony hade otroligt svårt att komma till beslut om saker som borde göras. T.ex att öppna upp ett fönster i fasaden, som han funderat på i 5 år.


Det påminner om Berra och mig, vissa saker dras i långbänk år ut och år in.


Vi köpte vår hörnsoffa i stora rummet 1995 och de senaste 5 åren (minst) har Berra, om inte dagligen så i.a.f nästan dagligen sagt att vi måste köpa ny soffa.


Ja, den börjar bli sliten, men till saken hör att det bara är jag och hundarna som sitter i soffan, Berra sitter alltid i massagefåtöljen och den är så sliten att den snart faller sönder.


Igår gjorde jag nåt jag aldrig gjort tidigare, köpte en möbel via nätet.


Jag beställde en ny hörnsoffa. Jag har ju ingen aning om ifall den är skön att sitta i. Men i dessa jäv.. coronatider så ska vi ju inte ut i affärerna, så vad gör man?


Den ska visst komma redan på fredag.


Det blev ingen tur till skogen med hundarna igår. Vi nöjde oss med att gå till badet.


Hundarna bryr sig nog inte så mycket vilket, det finns spännande saker på den promenaden också.


Det är inte muskler som saknas på Onyx i.a.f , men lite mer hull skulle inte skada.


Onyx fick ju plötsligt ljusa klor för ca ett halvår sen, nu är det några klor som börjar mörkna igen, dels på baktassarna. Mycket märkligt.

 

 

Kan man inte hoppa upp på stenar och trädstammar, så får man ta vad som bjuds.

 

 

Undrar vad jag ska göra för mat idag? Igår blev det resterna av köttfärspajen.

 

Nä, nu är det dags att ta sig an golven, annars är väl risken att det inte blir av.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards