Alla inlägg den 9 december 2020

Av Kicki Fredlund - 9 december 2020 14:48

Nu börjar man bli så jäkla less på detta gråa väder. Enligt TVns väderrapport så har vi inte haft en enda soltimme på dryga två veckor


Dessutom är det ett lätt duggregn lägger sig över en när man är ute.


I morse åkte vi till Hedemora och handlade direkt efter frukost. Så här mitt i veckan och tidig f.m så var det väldigt lite folk i butikerna.


Det blev besök på Lidl, ICA, Granngården (hundmat och hundgodis) och på systemet, där det faktiskt var flest människor.


Vi stannade även till och jag tvättade den oerhört skitiga bilen på självtvätten.


Jag skriver att vi handlar, men det är ju bara jag. Berra följer med som sällskap, men sitter kvar i bilen.


Han har inte varit inne i en butik, sen coronaviruset slog till i mars.


Hundarna fick vara hemma medan vi åkte och handlade, men efter att vi förmiddagsfikat vid 11-tiden så promenerade jag till sjön med dom. Berra gick under tiden sin lite kortare runda i byn.


Hundarna hoppar gärna upp på båtar som ligger upp och ner, för det finns ju inga stenar att hoppa upp på. 


     

Men det är svårare att få dom att stanna kvar ett par ögonblick för att hinna plocka fram mobilen och ta kort.

 

 

För helst är det full fart framåt.

 

Om jag tittar tillbaka år för år, så brukar brukshundklubben ha sin gröt/julfest den här tiden, men i år blev den för första gången inställd p.g.a denna förbaskade pandemi.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards