Alla inlägg den 7 december 2020

Av Kicki Fredlund - 7 december 2020 15:00

Vare sig man vill eller inte så kommer julen närmare allt eftersom dagarna går.


Det konstiga är att dagarna går så fort, trots att man ingenting gör.


Vädret är ju ovanligt milt, grått och vått. Hela 4 plusgrader i morse kl 8.


Duggregn var det när jag tog en liten promenad i byn med Onyx ensam. Hon mår bra av att inte ha Maya med sig alltid.


 

Hon går med en aning osäkerhetsragg på ryggen.


 Det blev en usel bild när jag skulle visa hur lite vatten det är i ån, trots det blöta vädret.

 

 

Mitt på dan blev det en biltur till Tjärnan, så båda fick springa av sig, men först ska det nosas och kollas vem som gått där innan.

 

 

Skulle ta kort på dropparna i granens kvistar, för trots att det inte regnade, så var det fuktigt i luften. 

 

 

Även i dimma och utan löv, så kan ett ensamt träd vara vackert. Det skulle kunnat vara en målning av min pappa.

 

Jag har en kär nyhet, som jag äntligen vågar släppa. Vårt älskade barnbarn Emelie väntar barn i april.


Hon och Henric har inte gjort sig nån brådska med att skaffa barn, men nu är det alltså dags.


Emelie är ju inte så officiell av sig, så själv bjuder hon inte på den nyheten hur som helst,


Men det innebär att barnbarnsbarn nr 5 och 6 väntas i vår, då även Felix och Kelsey väntar sitt första barn en månad före Emelie.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards