Alla inlägg den 24 december 2020

Av Kicki Fredlund - 24 december 2020 16:48

Jag lyssnar ju på ljudböcker dagarna i ända. Det är i alla möjliga genrer (konstig stavning på det ordet). Ofta spänningsromaner, men även feelgood och annat.


 

Just idag lyssnade jag på Julresan. Har mest lyssnat på deckare av David Baldacci tidigare, men den här var bara en enkel historia på ett tåg.

 

Döm om min stora förvåning när jag satte på TVn när vi kom från skogen med hundarna och jag ser att det pågår en film i tågmiljö.


Dessutom kommer samma repliker som jag hört bara några minuter tidigare i min ljudbok.


Det visade sig att det var filmatiseringen av boken, filmen heter The Christmas train.


Jag hade 20 minuter kvar att lyssna på boken innan den var slut och filmen på TV hade 15 minuter kvar till slutet.


Undrar vad oddset är för ett sånt sammanträffande?




Av Kicki Fredlund - 24 december 2020 15:47

Många samtal har det blivit igår och idag, då jag ringt och önskat God Jul till nära och kära, eller andra har ringt hit i samma ärende.


Det går absolut ingen nöd på Berra och mig, men nog är det både tomt och även trist att inte ha några barn eller barnbarn här.


Aldrig har vi väl haft ett så påvert julbord heller. Men vi blev proppmätta andå, trots att där bara fanns sill, janssons och skinka, allt inhandlat i färdigt skick. Ris a' la Malta till kaffet, gjord på färdig gröt. Jag bara vispade i grädde. Hade dessutom drottningsylt till (den var i alla fall hemgjord).


   

Projektet att sätta ihop soffan får vila över jul. Den är provisioriskt hopsatt. Var och en kan se nivåskillnaderna på ryggstöden.

 


Igår åkte ytterligare delar av gamla soffan på tippen, men än är mycket kvar som ska dit.


Dagens goda gärning står barnbarnet Felix för. Hans fästmö arbetade hela dagen och under tiden var Felix tomte i Alingsås med omnejd hos olika familjer, allt utomhus och på säkert coronaavstånd. 

 

Felix la ut en blänkare på FaceBook att han kunde vara tomte hos behövande och han fick fullt schema från morgon till kväll.


 

Han skickade en bild där han är tomte vid ett stall.

 

 

Innan vi åt på eftermiddagen så hade vi gått en rejäl skogspromenad med hundarna. 

 

Solen sken faktiskt idag också, lite kyligare var det med 1 minusgrad.


Önskar alla mina bloggläsare en God fortsättning på Julen!

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards