Alla inlägg den 14 mars 2022

Av Kicki Fredlund - 14 mars 2022 10:54

Den här omgångens SELFIE i bloggform, är inte riktigt lik de tidigare. Du ska beskriva dig själv bit för bit, uppifrån och ned! Men fortfarande ska första bokstaven i svar två vara sista bokstaven från svar ett. Som vanligt, med andra ord. Vissa friheter får man tillåta sig! Det har jag gjort, det upptäcker du strax.

Det är Aina med bloggen Klimakteriehäxan som ger oss dessa utmaningar.


Den här gången var det svårt (för mig i alla fall)


1. Mitt hår är: Kort, grått (med lite självfall)

2. Min panna är: Troligen rynkig (har inte kollat så noga)

3. Mina ögonbryn är: Glesa

4. Mina ögon är: Azurblå (det var väl att ta i, men blå)

5. Min näsa är: Åldrad (den växer ju med åldern dessutom)

6: Min mun är: Diffust röd (p.g.a. avskavt läppstift)

7. Mina armar är: Dallriga (i.a.f. med gäddhäng)

8. Mina (mitt om du är man) bröst är: Asymetriska (ett är bortopererat)

9. Min midja är: Aningen obefintlig

10: Min rumpa är: Gungig (men inte så stor)

11. Mina ben är: Genomsnittssnygga (fick beröm för dom i yngre år)

12. Mina fötter är: Antagligen helt OK

Av Kicki Fredlund - 14 mars 2022 09:04

Gårdagen blev, efter en kylig morgon med 7 minusgrader, en solig och varm dag med 8 plusgrader.


Det var nog årets varmaste dag här. Dessvärre gick det mesta av det fina vädret oss förbi, då vi var i Avesta och inomhus ända till eftermiddagen.


När vi åkte hem fick hundarna sin promenad i Tjärnan. Dessvärre är det glansis på alla stigarna.


Inte ens hundarna gå på stigen i halkan.  

 

 

Längre in är det lättare att gå, även om man då saknar en stig att gå på, men även här måste de snorhala isfläckarna som fanns pareras.

 

Idag verkar det som om vi får ett liknande väder. Det var -7 i morse. 


Eftersom det är måndag så innebär det att det är artrosskola på e.m Hoppas jag klarar den lite bättre idag än sist.


Onyx, som inte var sig riktigt lik inför löpet, är nu sitt gamla vanliga jag. Hos ligger inte längre inne vid min säng, hon trängs gärna med Maya igen. Höglöpet som hon är inne i nu, gör även att dom båda rider ganska mycket på varandra.


Just nu har dom hittat en strimma sol på rumsmattan. Bilden är dålig, men säger ändå en del.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards