Alla inlägg den 7 mars 2022

Av Kicki Fredlund - 7 mars 2022 09:36

 
Här är veckans "nycklar". Du svarar med ett enda ord eller gör tillägg om du vill, var så långrandig eller kortfattad som du känner för.

Det handlar bara om att plocka upp de tolv nyckelorden och ge personliga svar. Sista bokstaven i första svaret ska vara första bokstaven i nästa svar o s v. Och för varje SELFIE man kollar in får man veta något nytt om en annan bloggare, saker man verkligen inte hade en  aning om! Riktigt roligt faktiskt! 
 
Aina  med bloggen Klimakteriehäxan är den som förser oss med dessa ordselfisar.
 

1. Civilstånd: Gift (sedan 1962 firar 60 år i sommar)

2. Utsikt: Terrass (egentligen är det en altan) 

3. Från fruktdisken: Satsumas

4. Bra att ha: Smågodis (hundgodis i jackfickan)

5. Underhållning: Spel (WF t.ex.)

6. Stilfullt på kroppen: Långbyxor (jeans alla dar i veckan, inte så stilfullt kanske)

7. Drömyrke: Revisor (inte alls nåt drömyrke, men jag råkar ändå vara det i ett par hundklubbar)

8. Äter för sällan: Mannagrynsgröt ( det är så bökigt att koka i mjölk utan att det bränner vid, men gott är det)

9. Bra bok: Träskkungens dotter (har bestämt svarat det i tidigare ordselfie, men den är ju inte sämre för det)

10. Hund: Raje, min första egna hund, korsning mellan schäfer och collie. Jag var 13 år när jag kom hem med honom, han var hittad i en soptunna av en sopåkare.

11. Guilty Pleasure (alltså något man gillar trots att man vet att man inte borde, håll med om att det engelska uttrycket är bra och precist!): Engelsk konfekt (jag är barnsligt förtjust i lakrits)


12. Sällkapsspel: TP (trivial pursuit)



Av Kicki Fredlund - 7 mars 2022 08:46

Igår var det ju dags för årets Vasalopp, som dessutom var det 100-ade sen starten. 


Jag är måttligt road av sport, så det är inte mycket jag tittar på, men starten på Vasaloppet missar jag inte gärna.


Den här gången blev starten dessutom dramatiskt med massor av stavbrott och kollitioner. En stackars finsk elitåkare, skulle köra loppet för första gången, fick bryta efter ca 5 sekunder! Laddat så länge för ett så snöpligt slut.



 

Tre och en halv minut kvar innan starten med ca 15.000 deltagare släpps iväg.

 

Föret och vädret var tydligen det allra bästa och den norska tjejen, Astrid Öyre Slind,  som vann damklassen var den första kvinnliga åkaren i historien under 4 timmar, för det fick hon visst 50.000 extra i pris.


Var kommer serietidningarna in i rubriken? Jo, jag har hittat en stor kartong med gamla tidningar sen barnen var små. Det är allt från Bamse, Blondie till mer "tuffa" serier. Alla från slutet av 1970-talet till början av 80-talet


Jag har sålt ett fåtal på Tradera, men det är ett jättestort utbud där.

             

En hel bunt med 91:an.


Är det nån som vill ha, så kom hit och hämta. Känns tråkigt att bara kasta dom.


Gårdagen promenad blev åter bara i byn med hundarna.


I eftermidag ska jag vara med på artrosskola hos sjukgymnasten, får se hur det kommer att gå. Det ska vara två ggr i veckan i 6 veckor.


Igår kom Queensis uppfödare Yvonne upp från Stockholm och hämtade Queensi, jag hoppas att hon kan ha henne i sin flock, annars blir hon omplacerad, vilket inte borde vara svårt med en så trevlig hund, även om hon är 8 år.


Mitt i all bedrövelse med Kerstin, så har även Anders blivit sjuk och hamnat på lasarettet.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards