Alla inlägg den 26 mars 2022

Av Kicki Fredlund - 26 mars 2022 10:18

Jag tänkte göra en lista över alla böcker jag lyssnat på. Började ju med dem jag lyssnat på i december.


Nu följer de som jag lyssnat på i januari. Jag länkar varje bok till Adlibris, så man kan få ett hum om handlingen, om man vill veta det. Men det är inte ofta jag skriver något själv om boken, bara om den berört mer än andra.


De flesta böckerna är ju bara underhållning för stunden.


   

Dalenglitter av Wanda Bendjelloul   På drift  av Marianne Lindberg De Geer. Utmarker av Arne Dahl


         

När vargarna kom                   Modersmjölken                        Evelyn Hugos sju äkta män



          

Ett perfekt äktenskap                Pulver                                   Vad rimmar på flora 


Vad rimmar på flora? Den boken gillade jag, den var bra.


         

Den svarta löparen                   Plommonträdet                      Pärlan som sprängde sitt skal


Plommonträdet En mycket bra bok om en vanlig tysk familj under andra världskriget.


Pärlan som sprängde sitt skal, med handling från Kabul i Afghanistan. Mycket bra bok, skrämmande under vilket förtryck flickor/kvinnor levde och ännu lever där.



Av Kicki Fredlund - 26 mars 2022 09:03





Att ta kort på hundarna är då ingen lätt uppgift, om man inte bara tar spontana bilder när dom inte vet vad jag håller på med.


På gårdagens skogspromenad så lockade jag upp dom på en lite högre sten, för att den nivån skulle bli lättare för mig att ta kort.  



     

Men inget samarbete alls från deras sida. Dom ställer sig aldrig som jag vill ha dom. Dom tittar på allt annat utom på mig.  


Vi var även in till Hedemora och handlade. Det blev Lidl, ICA, Granngården och Apoteket.


Berra konstaterade igår att hans plånbok var borta, omöjligt att veta hur eller var.


Vi letade i bilen och i alla fickor och alla tänkbara ställen inomhus utan resultat.


Jag fick ringa och spärra både bankkort och körkort. Flyttade först över hans pengar till ett av mina konton.


Det har sina sidor att bli gammal och glömsk.


På tal om gammal, så har ju Sveriges äldsta bloggare Dagny Carlsson, gått ur tiden för några dagar sen. Hon skulle fylla 110 år om ett par månader.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards