Alla inlägg den 21 mars 2022

Av Kicki Fredlund - 21 mars 2022 10:23

Latmasken frodas, jag får inte mycket uträttat.


I fredags var Berras cellgiftsbehandling snabbt avklarat. Vi tänkte äta på Dalahästen i Avesta, men det var så mycket folk där att vi fortsatte hemåt och åt i stället på en Thairestaurang i Hedemora, som jag inte kände till innan.


Jag visste ju att det var ett matställe, vi hade ätit där förr, men nu hade de bara thaimat.


 

Berra har lagt för sig, det blir mycket kyckling när man äter på ett sånt här ställe.


Som kycklingspett t.ex

 

Sen blev det att handla på Lidl. Då jag i panik fick se att jag saknade min mobil (har ju Lidlrabatterna i telefonen)


Tillbaka till Thaien, jag hade ju fotat där. Jodå, personalen hade hittat min mobil. Puh!


 

Det var här vid kaffet och kakorna som den legat.

 

 

Det blev även en vända i skogen med hundarna, fortfarande kunde man inte gå på den isiga stigen utan fick hålla till lite längre in i skogen.

 

Lördagen blev en oerhört lat dag. Jag gjorde ingenting. Tvättade en maskin, la pussel, lyssnade på ljudbok, nu är det Pascal Engman och Johannes Selåkers bok Till minnen av en mördare. Spännande och bra som Pascal Engmans böcker oftast är.


Söndagen kom med solsken och årets varmaste dag.


 

Vi premiärfikade på altanen, så skönt i solen.

 

På eftermiddagen träffade jag Joanna och Gabbi. Falcon hade ett kärleksmöte.


 

Vi fikade och Falcon studerade omgivningen genom fönstret.

 

Idag ringde de att Berras hörapparater äntligen är klara, men han måste tyvärr vänta till den sista mars innan de hade nån tid, som inte kolliderade med våra andra tider.


Min eftermiddag kommer att bli svettig, det är dags för artrosskolan igen mellan kl 3 och 4.


  

Av Kicki Fredlund - 21 mars 2022 09:56

Nu blir det ett gäng nyckelord av den "gamla" sorten. Med dagens omgång är vi uppe i nummer tolv, dussinet fullt helt enkelt! Kör på, lycka till!

Det är Aina  med bloggen Klimakteriehäxan som utmanar oss varje måndag


1. Mitt yrke: Hästskötare (i mer än 40 år), egen företagare, men det var då det, nu bara pensionär.

2. Brädspel: Rappakalja, inget brädspel direkt men ett roligt spel i alla fall.

3. Bästa köksprylen: Avfallskvarn (men det har jag ingen)

4. Bil: Nissan (men vi har en KIA)

5. Älsklingsmöbel: Nedsutten soffa (men den är kasserad nu och den nya är ingen favorit)

6. Öl: Absolut ingen (dricker inte öl)

7. Tidning jag läser: Nästan ingen, (men massor av hund/och hästtidningar tidigare) nu ser jag så dåligt att jag mest bara bläddrar i dem.

8. Favorit i garderoben: Nötta jeans

9. Basvara: Senap

10. Radiofavorit: P4 plus (ofta på nätterna när sömnen inte vill infinna sig)

11. Material: Siden, men det finns inget av det matrealet här hemma. 

12. Underskattad matvara: Nudlar


Jag kom i mål även den här veckan, men det var marigt att hitta ärliga svar.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards