Alla inlägg den 10 mars 2022

Av Kicki Fredlund - 10 mars 2022 17:27

I måndags började jag på artrosskola. Måndag och onsdag ska ett gäng (6 st) träna sina mer eller mindre smärtande kroppsdelar i en timme varje gång.


Puh, säger jag bara, jag som alltid varit stel som en pinne och smidig som ett kylskåp fick verkligen bekänna färg, speciellt igår, första träffen var ju lite lugnare då man mest fick lära sig hur de olika redskapen fungerade.


Illamående och yr åkte jag hem efter gårdagens träning. Men om jag klarar av detta så borde jag kunna bli starkare både här och där. Det är många delar av kroppen som drillas, jag tror det är 12 eller 13 olika  "stationer" med olika redskap vid varje. Två varv runt hanns med igår, ca en minut vid varje. Till det tillkommer uppvärmning, som man startar med och stretchning som man avslutar med.


Nästa vecka är otroligt uppbokad med resor till olika lasarett m.m Något varje dag måndag-fredag.


Tyvärr blir det mycket bilåkandes, nåt som man helst vill slippa med tanke på rådande bensinpris,  ca

21 kr per lit.


Jag har gått med Maya och Onyx i byn hela veckan, men idag tog vi faktiskt bilen till Tjärnan så hundarna fick lite frihet i skogen.


   

Så här ser det ut mest varje frukost. Maya blir tillsagd när hon slickar på bordet, då puttar hon i stället på Berra för att få uppmärksamhet.

 

 

Ca en cm vatten ligger uppe på glansisen, det är förenat med livsfara att ta sig till brevlådan.

 

Hundarna var verkligen nöjda med att få vara i skogen igen.

 

 

Många dofter skulle kollas.

  

Och nya dofter läggas till. Onyx, som löper just nu, lämnade kissfläckar efter sig stup i ett.

 

  

Men hon hann även med att rulla sig en del i snön.

 

 

Ganska mycket snö kvar i skogen på sina ställen.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards