Direktlänk till inlägg 14 mars 2022

Ordselfie nr 11

Av Kicki Fredlund - 14 mars 2022 10:54

Den här omgångens SELFIE i bloggform, är inte riktigt lik de tidigare. Du ska beskriva dig själv bit för bit, uppifrån och ned! Men fortfarande ska första bokstaven i svar två vara sista bokstaven från svar ett. Som vanligt, med andra ord. Vissa friheter får man tillåta sig! Det har jag gjort, det upptäcker du strax.

Det är Aina med bloggen Klimakteriehäxan som ger oss dessa utmaningar.


Den här gången var det svårt (för mig i alla fall)


1. Mitt hår är: Kort, grått (med lite självfall)

2. Min panna är: Troligen rynkig (har inte kollat så noga)

3. Mina ögonbryn är: Glesa

4. Mina ögon är: Azurblå (det var väl att ta i, men blå)

5. Min näsa är: Åldrad (den växer ju med åldern dessutom)

6: Min mun är: Diffust röd (p.g.a. avskavt läppstift)

7. Mina armar är: Dallriga (i.a.f. med gäddhäng)

8. Mina (mitt om du är man) bröst är: Asymetriska (ett är bortopererat)

9. Min midja är: Aningen obefintlig

10: Min rumpa är: Gungig (men inte så stor)

11. Mina ben är: Genomsnittssnygga (fick beröm för dom i yngre år)

12. Mina fötter är: Antagligen helt OK

 
 
klimakteriehäxan

klimakteriehäxan

14 mars 2022 12:03

Det där låter ju jättefint! Lite daller får man nog stå ut med, tror jag. Finns värre saker ...

http://https://klimakteriehaxan.blogspot.se

Kicki Fredlund

15 mars 2022 10:48

Ja, så länge man kommer i kläderna och inte behöver köpa ny garderob så....

 
LillaSyster

LillaSyster

14 mars 2022 12:21

Håller med dig - det bästa är att inte titta så noga =) Ha nu en fin eftermiddag!

http://mittskogsliden.blogg.se

Kicki Fredlund

15 mars 2022 10:47

Ha en fin dag du också, gärna med lite vårsol!

 
A Room of my own

A Room of my own

14 mars 2022 13:03

kan inte tycka att min näsa växt. inte att den är särskilt åldrad heller. nej, då är det värre på andra områden. skulle gärna haft lite mera rumpa, t. ex.

http://mrscalloway.blogspot.com

Kicki Fredlund

15 mars 2022 10:46

Då är du väl inte tillräckligt gammal ;-)
Mer rumpa, det var otippat, de flesta vill väl tvärt om ha lite mindre.

 
Ingrid

Ingrid

14 mars 2022 13:18

Så bra du fick till det! Det kommer nog att ta ett tag innan jag presentera min nr 11.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 mars 2022 10:44

Jag får väl vänta tills din selfie nr 11 också är gjord.
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

14 mars 2022 15:37

Där fick du till det bra! Du har ju dessutom varit generös med bilder genom åren, så den som läst känner igen dig. Tänk, vad du kan tacka dina hundar för.

Idag har jag gått lite längre med Kalle - mer o ner isfritt. Det känns skönt för i några dagar har jag varit för-död med både krånglande hjärta o rygg/ischias o störst oro har jag haft för Kalle och Kaspar (katt). Så rädd att de inte hittas snabbt när jag kickat off. Men nu är jag med lite till och kan lapa vårsol.





Kicki Fredlund

15 mars 2022 10:43

Nu blev jag ängslig.
Hur är det med dig? Jag har ju fattat att det inte alltid är så bra, men utan att veta vad.
Att ha hjärtproblem låter ju inget vidare och ischias är ett rent helsicke. Men så illa att du känt dig halvdöd och ängslats för djuren om det händer dig nåt.
Hoppas den gryende våren får dig piggare.
Åh vad jag ofta önskat att vi inte bodde så långt ifrån varandra, det hade ju varit så kul att få träffa dig. Det var ju nära en gång för 6 år sen när jag pendlade till Uppsala, men då var det en förkylning som kom emellan.
Var rädd om dig! Kram

 
Kina

Kina

14 mars 2022 18:19

Vi är nog ganska lika allihopa på äldre dar, med lite häng och daller här och där. Och det kan komma ganska tidigt. Att näsan och en del annat växer med åren är allmänt känt. Tänk på skäggväxten! Kan snart kallas "Skäggiga damen"! Ha det bra!

http://https://guldkornitillvaron.blogspot.com

Kicki Fredlund

15 mars 2022 10:36

Visst är det orättvist mot oss äldre, det räcker väl att vi blir just det, äldre.
Kul att du kommenterar mitt inlägg.

 
Anki

Anki

15 mars 2022 08:30

Det fick du ihop bra! Själv ska jag försöka få ihop min nu på f.m
Ha en fin tisdag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

15 mars 2022 10:31

Selfin var inte så enkel den här gången.
Ha en fin dag du också!
Kram

 
paula

paula

15 mars 2022 23:02

Ack visst känner jag igen dig fina Kicki! Fast gäddhäng har du inte, inga rynkor i pannan heller! Minns att jag fick en chock när jag hörde att både näsa och öron växer när man blir gammal. Jag som alltid gillat mina små öron...
Vore nog hög tid att ses i vår/sommar, så jag får se om selfien stämmer
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

16 mars 2022 15:36

Vi SKA ses till våren eller senast i sommar!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards