Direktlänk till inlägg 26 maj 2019

Triss vill ha valparna

Av Kicki Fredlund - 26 maj 2019 16:05

Triss är så otroligt intresserad av valparna. Det är lite jobbigt, för jag kan inte ha henne och Pju i köket, där valparna finns, samtidigt.


Tre slagsmål har det blivit hitintills, när jag fått sära på dom. Som tur är så är tikarna sams i övrigt när dom inte är i samma rum som valparna.


 

Triss vill såå gärna in i hagen. Hon fick passa på att nosa på valparna medan Pju var ute på tomten.

Ozo, står närmast kameran, sen On Gard närmast Triss med Onyx vid sidan, bakom är det Opal och minstingen Onion.

 

 

Matdags.

 

 

Onyx, den minsta tiken har inte fått klart för sig hur man äter fast föda. Hon försöker dia/suga i sig maten. Jag hoppas att det bara är en mognadssak, så hon snart kommer på hur man gör, att man faktiskt måste öppna munnen för att få i sig något.

 

Idag är det regnigt väder, även i Stockholm, där Elitloppet går av stapeln. Trist för hästar, kuskar och publik.



 
 
Ingen bild

Ann-Marie

26 maj 2019 16:56

Åh vad dom är söta. Vad händer om Triss går in till valparna? när dom är utan sin mamma förstås.
Det är så tråkigt med hundslagsmål jag tror faktiskt att jag aldrig skulle våga ha två av samma kön.
Min väninna hade två tikar som var så goda vänner i många år men sen blev dom som förbytta och slogs så till den milda grad, det gick inte att lämna dom ensamma vilket blev fruktansvärt jobbigt.
Nu i dagarna flyttar jag och Baxter till en större lägenhet och då blir vi bofasta här. Några år i alla fall.
Huset på Gotland är kvar, där bor dottern nu.
Förra helgen var jag på hundutställningen i Hässleholm den var större än gotlandsutställn. tyckte jag.Så många corgisar har jag aldrig sett på en gång.
Har ni varit där någon gång?

Kicki Fredlund

26 maj 2019 17:19

Triss kommer att ta hand om valparna som om de vore hennes egna om hon fick chansen.
Det är hemskt med tikar som slåss, det är oftast mkt värre än när hanar slåss.
Vart är det du flyttar?
Nej jag har aldrig varit på utställning så långt söderut. Det är för långt att köra, även på den tiden när jag körde mer.

 
Ingen bild

Ann-Marie

26 maj 2019 22:51

Jag bor i Osby nu, har son med familj här. Vill umgås med barnbarnen, det är inte så ofta de kommer till Gotland så då är valet lätt. Vi har haft en etta här i 7 år som jag nyttjade vid längre ledigheter.
Nu är jag pensionär och tycker det är jobbigt att fara fram och tillbaks och dyrt blir det också. Har fått nya trevliga kontakter här så jag tror det kommer att bli bra, och att få följa barnbarnen på nära håll men ändå ha eget boende är bästa tänkbara.

Kicki Fredlund

27 maj 2019 07:22

Ja, det är ett dilemma, det där att bo långt från barn och barnbarn.
Våra är spridda, de flesta i Göteborg och Trollhättan.
Osby är väl inte så långt från Arkelstorp, där bor min yngsta syster.
Då kommer jag inte att få se din fina trädgård på Gotland. Det lutar åt att vi åker dit på årets utställning.
Lycka till med ditt nya permanenta boende!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards